Pirms nu jau vairāk nekā 30 gadiem, bet vēl pirms PSRS sabrukuma, padomju funkcionāri piekrita iemainīt amerikāņu dzērienu gigantam "PepsiCo" tik daudz kaujas zemūdeņu, cik tolaik bija septītajai lielākajai zemūdeņu flotei pasaulē, kā arī trīs karakuģus. Taču kas pamudināja uz šo savādo barteru starp komunisma karognesi Padomju Savienību un kompāniju, kas simbolizēja kapitālisma saldo garšu?
Pirms pāris gadiem interneta medijos visai lielu interesi izraisīja stāsts, kā PSRS iemainīja veselas valsts flotei pielīdzināmu zemūdeņu un karakuģu skaitu pret trīs miljardu ASV dolāru vērtu pepsikolas kravu. Tas kalpoja par labu ilustrāciju, cik ļoti padomju cilvēkiem patiesībā kārojās kapitālisma labumus.
Patiesi – 1989. gadā pepsikolas ražotājs, kompānija “PepsiCo”, saņēma 17 PSRS bruņoto spēku kaujas zemūdenes un trīs karakuģus. Tas viennozīmīgi apliecina biznesa interešu lielo ietekmi un to, ka starptautiskās attiecības nebūt nenorisinās tikai starp valstu valdībām. Tomēr “PepsiCo” nedz ieguva lielvalstīm pielīdzināmu jūras spēku kapacitāti, nedz izmantoja Padomju Savienības vājumu vai prognozēja neizbēgamo sagrāvi.
Kā dots devējam atdevās