"Aukstā laikā šķidrumi sabiezē, tāpēc, lai notiktu eļļošana, ir vajadzīgas 60 līdz 120 sekundes," sacīja Henmillers.
Viņš arī piebilst, ka, pareizi neļaujot dzinējam darboties, jūs, iespējams, saīsināsit sava dzinēja kalpošanas laiku.
"Penzoil" ekspertiem ir cita teorija. Tehniskā padomniece Šena Simmonsa sacīja, ka tas ir mīts, ka dzinējiem aukstā ziemas dienā jāļauj pastrādāt tukšgaitā.
"Lai gan ļoti aukstā temperatūrā motoreļļas pārsūknēšana prasa ilgāku laiku, mēs runājam par milisekundēm, nevis minūtēm," viņa sacīja. "Jūsu dzinējs uzsildīs eļļu daudz ātrāk, braucot normālā ātrumā, nevis darbojoties tukšgaitā."
Vides aizsardzības aģentūras viedoklis sakrīt ar tiem, kuri saka, ka automašīnas iesildīšana ne tikai nav noderīga, bet arī ir izšķērdīga.
Gan EPA, gan Energy.gov norāda, ka automašīnai nevajadzētu darboties tukšgaitā ilgāk par 30 sekundēm. Tas ir ne tikai videi draudzīgāks, bet arī ekonomiski izdevīgāk. 30 sekundes tukšgaitā faktiski patērē vairāk degvielas nekā automašīnas restartēšana.
Daudzviet ir noteikts, cik ilgi auto var darboties tukšgaitā. Piemēram, Mineapolisa ierobežo tukšgaitas ilgumu līdz trim minūtēm, izņemot dažus gadījumus – ja gaisa temperatūra ir zem nulles pēc Fārenheita jeb -18 pēc Celsija, vai arī augstāks par 90 grādiem pēc Fārenheita jeb 32 grādiem pēc Celsija. Tad automašīnu var vienas stundas ietvaros darbināt līdz 15 minūtēm.
Čikāgā, Ņujorkā, Filadelfijā un Bostonā ir līdzīgi noteikumi.
Tiem, kas pieķerti pārāk ilgi darbinām stāvošu auto, var tikt uzlikts naudas sods.
Tai pašā laikā visi eksperti ir vienisprātis, ka autovadītājiem pirmajās braukšanas minūtēs vajadzētu būt mierīgam. Henmillers iesaka pirmajās piecās līdz 10 minūtēs braukt ne vairāk kā 45 jūdzes stundā jeb ar aptuveni 70 kilometriem stundā.