Baterijas uzlādēšana ar rekuperācijas palīdzību ir atkarīga no kinētiskās enerģijas daudzuma, proti, no tā, cik intensīvs ir palēninājums bremzēšanas laikā, un no tā, cik ilgi tas turpinās. Eksperti iesaka, ka tiem, kuri vēlas maksimālu rekuperācijas efektu, ir jābremzē ar daļēji nospiestu bremžu pedāli un kopumā jāizvairās no straujas ātruma samazināšanas, kur tas ir iespējams.
Tādējādi ar mierīgu braukšanas stilu ir iespējams bremzēt tikai ar rekuperāciju līdz pēdējam brīdim pirms pilnīgas apstāšanās, kas nozīmē, ka bremzēšanas laikā tiek zaudēts mazāk enerģijas un nobraukuma rezerves. Rekuperatīvā bremzēšana var būt efektīva, pielietojot gan braukšanas palīgsistēmas, ko piedāvā konkrētais auto modelis, gan labas auto vadīšanas prasmes.
Eksperti arī atgādina, ka šo auto saimniekiem ziemā vienmēr ir iespēja izmantot ekonomiskos braukšanas režīmus, kas iebūvēti konkrētos elektroautomobiļos, piemēram, "Audi e-tron" tas ir "Efficiency" režīms.
Braukšana ar elektroauto pa apledojušiem un sniegotiem ceļiem var atšķirties
Visiem elektroauto vadītājiem jāatceras, ka šo spēkratu uzbūve atšķiras no automašīnām ar iekšdedzes dzinējiem. Proti, lielai daļai elektroauto akumulators atrodas zem automašīnas, kas nozīmē, ka to smaguma centrs atrodas zemāk. Šī specifiskā īpašība nodrošina elektromobiļiem labāku saķeri, tāpēc tie būs ērtāki braukšanai pa sniegotu ceļu.
Vienlaikus jāatceras, ka vairums elektroauto ir smagāki par automašīnām ar iekšdedzes dzinējiem, tāpēc, braucot pa apledojušu ceļu jāizvēlas lēnāks braukšanas ātrums, jo auto varētu būt grūtāk manevrējams. Tiesa, eksperti norāda, ka šādos braukšanas apstākļos auto “uzvedību” uz ceļa visvairāk noteiks kvalitatīvas ziemas riepas, tehniskā kārtībā uzturēta bremžu sistēma un labas braukšanas iemaņas.