Pabūt diennakti kopā ar jaunāko karaliskās ģimenes atzīto auto saimes “atvasi” un iepazīt to tuvāk – tas bija piedāvājums, no kura man kā britu karaļnama hronistei ir pat nepiedienīgi atteikties! Turklāt, sekojot līdzi Lielbritānijas karalienes Elizabetes II gaitām, ir bieži nācies “Range Rover” majestātiskumu skatīt tikai no ārpuses – cik tas eleganti paslīd garām, kad karaliene pamāj tautai. Nu ko, tagad man un manam uzticamajam korgijam Floki bija iespēja šī britu karaļnama atzītā automobiļa nosacīti sportisko paveidu aplūkot, sajust un novērtēt kā pienākas. Starp citu, galmā runājot, ka trešās paaudzes modelis ir vēlamākais, progresīvākais un dinamiski spējīgākais! Nu skatīsim, kas šim džentlmenim aiz ādas.
Vispirms iepazīsimies: kas ir priekšteči un kāpēc tam pieder karaliskā atzinība?
Lai stādītu priekšā pašu "Range Rover Sport", būtiski ir saprast tā izcelsmi un arī uzzināt, kādi tad ir autora “motora radinieki” un priekšteči. Visa sākumā bija "Land Rover", kas 1948. gadā tika radīts kā gaužām vienkāršs, bet ļoti spējīgs apvidus automobilis. Tolaik kādam ienāca prātā spīdoša doma – šo debiju uzdāvināt Lielbritānijas karalim Džordžam VI, kurš jau pēc neilgas pazīšanās ar auto to atzina un 1951. gadā piešķīra "Land Rover" karalisko orderi.
Lieki teikt, ka mazā kroņprincese Elizabete II, kurai tētis vienmēr bija autoritāte, jau uzauga, nemaz savu ikdienu vairs neiedomājoties bez šā automobiļa.
Karaliene "Land Rover" devās gan savos tālajos sadraudzības valstu braucienos, gan kopā ar ģimeni pavadīja privātus un patīkamus brīžus mīļajā Balmoralā un Vindzorā. Arī karalienes mūža mīlestība, princis Filips bija kā apmāts ar šiem auto, ko apstiprina viņa vēlme pēc nāves tikt izvadītam tieši ar paša dizainētu "Land Rover" modeli.