Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

FOTO "Rail Baltica" pamatos lidostā "Rīga" iemūrē laika kapsulu

SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris (no kreisās), satiksmes ministrs Tālis Linkaits un Valsts prezidents Egils Levits piedalās "Rail Baltica" starptautiskās stacijas kapsulas iemūrēšanās pasākumā stacijas būvlaukumā pie lidostas "Rīga".
SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris (no kreisās), satiksmes ministrs Tālis Linkaits un Valsts prezidents Egils Levits piedalās "Rail Baltica" starptautiskās stacijas kapsulas iemūrēšanās pasākumā stacijas būvlaukumā pie lidostas "Rīga". Foto: Paula Čurkste/LETA

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" stacijas Rīgas lidostā pamatos Valsts prezidents Egils Levits, satiksmes ministrs Tālis Linkaits (K), SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris un projekta būvnieka "B.S.L. Infra" vadības komitejas loceklis Haralds Gorress šodien dzelzceļa projekta "Rail Baltica" stacijas lidostā "Rīga" pamatos šodien, 7. decembrī, iemūrēja laika kapsulu.

Atklājot pasākumu, Valsts prezidents Egils Levits uzrunā teica, ka šis ir ļoti nozīmīgs notikums Latvijai, Baltijai un visai Ziemeļeiropai, jo ar "Rail Baltica" projektu Latvijas ģeogrāfija tiek pārorientēta no rietumu-austrumu virziena uz ziemeļu-dienvidu virzienu.

"Tas nozīmē, ka iegūsim pilnvērtīgu savienojumu ar to ģeopolitisko telpu, kurā mēs jau atrodamies - ar Eiropas Savienības (ES) telpu, un mēs noslēgsim rēķinus ar pagātnes telpu, kurā mēs jau sen vairs neatrodamies," uzsvēra prezidents.

Levits laika kapsulā ievietoja vēstījumu, kurā teikts, ka Latvijas teritorija kopš seniem laikiem ir saistīta ar Eiropas lielajiem centriem, un "Rail Baltica" izbūve mūs no jauna pievieno Eiropas dzelzceļa tīklojumam.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (K) teica, ka ar "Rail Baltica" staciju Rīgas lidostā tiek veidots mūsdienīgs pārsēšanās mezgls - no dzelzceļa varēs pārsēsties uz aviāciju un otrādāk. Viņš teica, ka šādā veidā tiks uzlabota Latvijas savienojamība ar Eiropu, ar kaimiņvalstīm un arī ar Latvijas novadiem, pilsētām un ciemiem, kuros "Rail Baltica" līnijā tiks izbūvētas arī reģionālās stacijas.

"Ģeopolitiskie notikumi un karš Ukrainā parāda, ka "Rail Baltica" līnijai ir būtiska nozīme arī mūsu savienojamībai ar Eiropu kravu pārvadājumu jomā un militāri stratēģiskā nozīme, tāpēc Rīgas lidostas tuvumā tiks veidots arī loģistikas centrs specifiskas nozīmes kravām. Ļoti ceru, ka nākotnē šo loģistikas centru izmantot daudz nevajadzēs, bet "Rail Baltica" palīdzēs gatavoties arī nepatīkamiem notikumiem," pauda ministrs.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2026.gada līdz 2030.gadam.

Svarīgākais
Uz augšu