"Ģeopolitiskie notikumi un karš Ukrainā parāda, ka "Rail Baltica" līnijai ir būtiska nozīme arī mūsu savienojamībai ar Eiropu kravu pārvadājumu jomā un militāri stratēģiskā nozīme, tāpēc Rīgas lidostas tuvumā tiks veidots arī loģistikas centrs specifiskas nozīmes kravām. Ļoti ceru, ka nākotnē šo loģistikas centru izmantot daudz nevajadzēs, bet "Rail Baltica" palīdzēs gatavoties arī nepatīkamiem notikumiem," pauda ministrs.
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2026.gada līdz 2030.gadam.