Samazinoties kravu pārvadājumu apjomam, samazinās arī vajadzība pēc vagonu un dīzeļlokomotīvju apkopēm un remonta. Ar to “Latvijas dzelzceļa“ koncernā Rīgā un Daugavpilī nodarbojas meitas kompānija “Ldz Ritošā sastāva serviss”.
Jaunākais pieejamais gada pārskats liecina, ka uzņēmumā krities apgrozījums, atlaisti 100 strādājošie.
Taču nesen publiskots trauksmes cēlēja ziņojums rāda, ka nekāda optimizācija “Ldz” meitas uzņēmumā attiecībā uz vidējā un augstāka līmeņa vadību nenotiek. Gluži pretēji - tiek pieņemti darbā jauni cilvēki, palielinātas viņu algas. Ziņotājs raksta, ka gada laikā galvenā biroja štats palielinājies par 38% - naudas izteiksmē, prasot vairāk nekā 370 000 eiro.
Par “Ldz Ritošā sastāva serviss” valdes priekšsēdētāju pirms gada iecelta Zinta Zālīte -Rukmane. Šā gada aprīlī amatā stājās arī otra valdes locekle Anda Sīviņa. Lai arī abām ir pieredze satiksmes nozares kapitālsabiedrību vadībā, izglītība vai pieredze dzelzceļa jomā ne Rukmanei, ne Sīviņai nav.
Arī padomē, ja neskaita Baibu Beatrisi Sleži, kura gadu pastrādāja otrā “Latvijas dzelzceļa” meitas kompānijā, nevienam nav pieredzes dzelzceļa jomā.
Uzņēmumā tikmēr radītas jaunas štata vietas, piemēram, Juridisko un administratīvo lietu direkcijā izveidots amats - galvenais speciālists darba aizsardzības jautājumos. Radīta arī štata vieta - vadošais korporatīvas pārvaldības partneris, ar atalgojumu 2500 eiro mēnesī. Šajā amatā pēc valdes priekšsēdētājas ieteikuma iecelta Iveta Zalpētere. Viņa iepriekš pildīja izpilddirektores pienākumus Rīgas domē laikā, kad vadošie cilvēki pagaidu administrācijā nonāca pēc Attīstībai/Par vadītās VARAM ministrijas ieteikuma. Iveta Zalpētere patlaban darbojas arī “Ventas ostas” padomē.