Sabiedrības iniciatīvu portālā "Manabalss.lv" sākta parakstu vākšana par sociālo pedagogu obligātu nodrošināšanu katrā pirmsskolas izglītības iestādē.
Tiek vākti paraksti par sociālā pedagoga nodrošināšanu bērnudārzos (2)
Kā iniciatīvas pārstāve norādīja Līga Vīksniņa. Viņa skaidroja, ka problēmas ģimenē, psiholoģiskas problēmas vai strīdi ar apkārtējiem, pāridarījumi, noslēgšanās, aktivitātes zudums vai citas negatīvas izmaiņas bērna uzvedībā prasa individuālu pieeju un risinājumu, kas ir pārāk liela slodze bērna nenobriedušajai psihei, tādēļ ir nepieciešama palīdzība, ko var sniegt sociālais pedagogs.
Sociālais pedagogs kā atbalsta personāls ar savu profesionālo darbību bērnudārzā var palīdzēt laikus atklāt cēloņus, kas sagādā grūtības mācību procesā, kā arī esošo sociālo risku ietekmi uz bērna iekļaušanos sociālajā vidē.
Sociālā pedagoga darbs ir nozīmīgs gan pedagoģiskajā procesā, gan sociālajā darbā, sociālās spriedzes mazināšanā un bērnu tiesību aizsardzībā. Sociālo pedagogu var kvalificēt kā bērna atbalsta personālu, kura aktīva un profesionāla darbība var palīdzēt izvairīties no vēlāk grūti risināmām situācijām. Sociālā pedagoga darba vislielākā vērtība ir savlaicīga iejaukšanās, norādīja Vīksniņa.
Pamatojoties uz Bērnu tiesību aizsardzības likuma uzdevumu, iedejas autore aicina sociāla pedagoga pakalpojumu pirmsskolas izglītības iestādēs iekļaut kā obligātu prasību, uzsverot, ka bērna tiesību aizsardzība ir valsts politikas sastāvdaļa.
Valsts un pašvaldības organizē un kontrolē bērna tiesību aizsardzību visā valsts teritorijā. Latvija ir arī ratificējusi ANO Konvenciju par bērna tiesībām, un kā dalībvalsts esam apņēmušies darīt visu iespējamo, lai nodrošinātu ne tikai izdzīvošanu, bet pilnvērtīgas attīstības iespējas ikvienam bērnam. Konvencija īpaši uzsver agrīnās bērnības īpašo nozīmi un mazo bērnu labbūtību.
Vīksniņas ieskatā ar šādu grozījumu palīdzību varēs iegūt savlaicīgi nodrošinātu bērnu tiesību aizsardzību, palīdzību rast risinājumu situācijās, kādā nonācis bērns, ja par to liecina bērna negatīva uzvedība, nevēlēšanās mācīties, grupiņas biedru pāridarījumi, konflikti ar pedagogiem u.c.
Laikus sniegts atbalst bērniem, kam nepieciešama palīdzība, prasa mazākus resursus problēmas novēršanai.