Ukrainas iedzīvotāju apkalpošana notiek gan klātienē, gan attālināti
Neskatoties uz to, ka ikdienas pakalpojumu saņemšanai iedzīvotāji arvien aktīvāk migrē uz digitālo vidi, ir brīži, kad konsultācijas klātienē joprojām ir nepieciešamas. Tas visbiežāk attiecināms uz situācijām, kad cilvēkus interesē specifiski pakalpojumi vai darījumi ar lielu naudas apjomu, kā arī ilgtermiņa saistībām.
Runājot par Latviju un Baltiju, skaidrs, ka mūsu tirgū šobrīd ienākusi jauna klientu grupa – Ukrainas iedzīvotāji, kuriem bija nepieciešams nodrošināt ātru un ērtu piekļūšanu finanšu pakalpojumiem. Papildus apkalpošanai klātienē tika radīta iespēja kļūt par bankas klientu attālināti. Tomēr novērojām, ka tieši ukraiņiem svarīga ir apkalpošana filiālē, jo bieži jāatrisina dažādas problēmsituācijas.
Kas Latvijas fintech sagaida 2023. gadā?
"Latvijas finanšu pakalpojumu nozare katru gadu nāk klajā ar dažāda veida inovācijām.
Kopumā šajā ziņā esam ļoti attīstīti un varam mēroties spēkiem ar tādām lielvalstīm kā ASV, kā arī lielajām Eiropas valstīm.
Piemēram, norēķinoties ar maksājumu gredzenu kartes vietā, vairāk pārsteigsiet pārdevēju Spānijā, Grieķijā vai kādā citā lielvalstī, nevis kādu pie mums Latvijā. Tas parāda, ka arī šogad varam gaidīt sava veida inovācijas. Kādas tās būs – norāda pagājušā gada tendences," saka Bērziņš.
No 1. februāra finanšu pakalpojumu sniedzēji nodrošinās iespēju Latvijā izmantot elektronisko parakstu vai e-paraksts mobile. Tas nozīmē, ka, visticamāk, palielināsies gan e-paraksta lietojamība, gan lietotāju skaits. Līdz ar to turpināsim iet digitālās attīstības virzienā, kas nodrošinās iespēju vēl lielāku pakalpojumu klāstu un citas aktivitātes piedāvāt un saņemt attālināti.
Norēķinu karšu digitalizācija ir aizgājusi jau gana tālu, un šobrīd dzīvojam tādā vidē, ka ne vienmēr līdzi ir vajadzīga fiziska karte, lai kaut ko iegādātos. 2023.gadā šī tendence tikai pastiprināsies.
"Pateicoties tam, ka arvien vairāk klientu darbības veic digitālā vidē, bankas var daudz labāk personalizēt katra klienta pieredzi. Tas atsaucas vairākos virzienos, piemēram, drošības uzlabošanā un saistošāku pakalpojumu sniegšanā. Piemēram, šogad klientiem ļoti aktuāli būs pakalpojumi, kas saistīti ar uzkrājumu veidošanu un ieguldīšanu, kā arī veidi un pakalpojumi, kas palīdzēs pārvaldīt budžetu un uzkrāt drošības spilvenam," tā Bērziņš.