Tikko oficiālu prezentāciju piedzīvojis "Peugeot Inception concept" – auto, kas iemieso būtiskas pārmaiņas zīmola un arī visā nākotnes elektroauto attīstībā. Konceptauto ir veidots uz vienas no četrām "Stellantis Group BEV-by-design" nākotnes platformām. Tieši šīs jaunās platformas jau 2023. gadā revolucionāri mainīs "Peugeot" automobiļus.
"Peugeot" prezentējis vīziju par automobiļu nākotni
Jaunās platformas ir īpaši radītas elektrifikācijai un piedāvā būtiskas atšķirības izskata ziņā. To dizaineri ir izmantojuši, lai pilnībā pārvērstu "Peugeot Inception concept" salonu. Tādējādi tagad viņi piedāvā gan nebijušu sēdvietas pozīciju, gan jaunas braukšanas izjūtas.
Šis manifests iedvesmos "Peugeot" nākotnes produktus, ieskaitot pašus kompaktākos modeļu, kas parādīsies tirgū, sākot ar 2025. gadu.
“Kā zināms, "Peugeot" ir apņēmies elektrificēt savu modeļu klāstu. Jau no nākamā gada 100% uzņēmuma transportlīdzekļu būs elektrificēti, un nākamo divu gadu laikā klajā tiks laisti pieci jauni pilnībā elektriski modeļi. Mūsu mērķis ir vienkāršs: līdz 2030. gadam padarīt "Peugeot" par vadošo elektroauto zīmolu Eiropā. Šis mērķis un mūsu vērienīgā vīzija bruģē ceļu radikālai zīmola transformācijai. Šodien to iemieso "Peugeot Inception concept", kas iezīmē jaunas ēras sākumu,” saka Linda Džeksone, "Peugeot" zīmola izpilddirektore.
Sākums ar lielo burtu
Nosaukums "Peugeot Inception concept" (latīņu valodā – ‘inceptio’) nozīmē "sākums". Neviens cits nosaukums nespētu labāk raksturot šīs koncepcijas ambīcijas.
Uz STLA Large platformas balstītais "Peugeot Inception concept" ir veidots pēc limuzīna silueta – tas ir zems (vien 1,34 m) un garš (5,00 m). Šādi parametri izvēlēti apzināti, lai izceltu daudzās inovācijas.
"Peugeot Inception concept" pasažieri atrodas salonā ar stiklotu virsmu, kas ir 7,25 m2 plaša. Viss stiklojums (vējstikls, sānu logi un mazie sānu stikli) ir izgatavots no ēku arhitektūrai paredzēta stikla. Pielāgots automobilim, stiklojums saglabā savas izcilās termiskās īpašības, jo ir apstrādāts ar hroma pārklājumu (apstrāde ar metāla oksīdiem), ko NASA sākotnēji izmantoja astronautu skafandru vizieros.
Konceptauto demonstrē jaunu Grand Tourer automobiļa interjera redzējumu un piedāvā iegarenas sēdvietas, kas atbilst jaunajai BEV-by-design elektroauto arhitektūrai.
Pateicoties stiklam, priekšējo sēdekļu aizmugurē ir panākts vizuāls efekts, kas aizmugurē sēdošajiem it kā rada savu vidi, kur visi materiāli salonā ir apstrādāti tā, ka tie atspīd. Tas nozīmē, ka "Peugeot Inception concept" salona noskaņu ietekmē vide, kurā auto nonāk, un krāsa mainās atkarībā no apgaismojuma intensitātes.
PEUGEOT INCEPTION CONCEPT salonā viss ir novietots zemāk. Pretim sēdekļiem atrodas minimālisma stilā ieturēts kokpits, ko var ievilkt, kad vadība tiek deleģēta pašam auto, un kokpits ir paredzēts tikai vadītājam. Mērinstrumentu paneļa, kā arī šķērssijas un starpsienas vairs nav. Tagad skats uz ceļu ir daudz plašāks, tāpēc pasažieri redz un jūt vairāk, kas daudzkārt palielina brauciena sniegtās emocijas.
Tehnoloģiskie moduļi, ko darbina mākslīgais intelekts
Jaunajās BEV-by-design elektriskajās platformās tiks ieviesti arī tehnoloģiskie moduļi, ko darbinās mākslīgais intelekts: STLA Brain, STLA SmartCockpit un STLA Autodrive.
100% elektriskais "Peugeot Inception concept" ir aprīkots ar 800 V borta elektrosistēmu, un tā 100 kWh akumulators ar vienu pilnu uzlādi ļauj nobraukt līdz 800 km. Enerģijas patēriņš ir iespaidīgi zems – tikai 12,5 kWh uz 100 km. Vienā minūtē akumulators tiek uzlādēts 30 kilometru autonomijai, bet piecu minūšu laikā – jau 150 kilometriem. "Peugeot Inception concept" var uzlādēt indukcijas režīmā, proti – bez vada, un tas visu procesu ievērojami vienkāršo.
Divi kompakti elektrodzinēji – viens priekšpusē, otrs aizmugurē – padara konceptu par pilnpiedziņas auto, un tas braucienam nodrošina vienlaikus izcilību, pilnīgu kontroli un dinamiku. Abu dzinēju kopējā jauda ir gandrīz 680 ZS (500 kW), bet paātrinājums no 0 līdz 100 km/h aizņem mazāk nekā 3 sekundes.
Tehnoloģiju izcilība, kas raksturīga šīs platformas automobiļiem, atspoguļojas arī "Peugeot Inception concept" Steer-by-Wire stūrēšanas sistēmā. Tai nav nepieciešams tāds stūres rats, kādu mēs pazīstam gadu desmitiem. Tā vietā ir nācis Hypersquare, kur mehāniska sasaiste ar riteņiem ir aizstāta ar digitāli elektrisku vadību.
Revolūcija i-Cockpit kabīnē
Pirms 10 gadiem pirmās paaudzes PEUGEOT 208 atklāja i-Cockpit arhitektūru ar ergonomiskām inovācijām. Šodien PEUGEOT INCEPTION CONCEPT to ievieš no jauna, balstoties uz pārbaudītām futūristiskām tehnoloģijām. Dizaineri ir radījuši pilnīgi jaunu arhitektūru, likvidējot stūres ratu un klasiskās komandpogas un slēdžus.
Ar pirksta pieskārienu var kontrolēt visus braukšanas parametrus, un elektriskās stūrēšanas sistēmas tehnoloģija padara braukšanu instinktīvāku un vienkāršāku – līdzīgu videospēlei, tikai reālajā dzīvē. Hypersquare, kas aizstāj klasisko stūres ratu, ļauj braukt dabiskāk, vienkāršāk, drošāk un – pa jaunam. Hypersquare centrā ir planšetes tipa ekrāns, kas paredzēts vadības informācijai. Dažādu funkciju piktogrammas (gaisa kondicionēšana, radio skaļums, vadītāja palīgsistēmas u.c.) ir attēlotas sānos, un tās ļauj piekļūt vadības ierīcēm. Ērtības labad piktogrammas atrodas nelielos padziļinājumos, tāpēc tās var lietot, vien kustinot īkšķi un nenoņemot rokas no vadības ierīces.
"Peugeot" mērķis ir līdz desmitgades beigām ieviest Hypersquare nākamās paaudzes automobiļos.
Maksimāli efektīva iekļaušanās aprites ekonomikā
Ar šo koncepciju "Peugeot" ir radījis jaunus risinājumus, lai maksimāli darbotos pēc aprites ekonomikas principiem. Piemēram, ir izveidots formētais tekstils. No dizaina centra prototipu darbnīcām vai piegādātājiem iegūtie 100% poliestera audumu atgriezumi tiek izmantoti atkārtoti. Tie tiek termiski saspiesti vakuumā, bet kā saistviela pievienoti sveķi. Ar šo tehnoloģiju iegūst ārkārtīgi cietu un izturīgu materiālu, no kura var izgatavot gan nesošās daļas, gan apdares elementus. To var izmantot dažādām konstrukcijām, piemēram, durvju ailēm, un to nav nepieciešams apdarināt ar papildu detaļām – tāda konstrukcija ļauj šīs agrāk nomaskētās daļas atstāt nenosegtas.
Pat elektroauto konstrukcijā vienmēr būs izmantoti vismaz 50% tērauda. Taču tagad šie elementi tiek atstāti neapstrādāti, kas tādējādi ļauj samazināt detaļu skaitu salonā. Pēc šāda principa ir veidoti "Peugeot Inception concept" sēdekļi un konsole. Nenosegtais, galvanizētais tērauds (apstrādāts pret koroziju) salonā ienes nemaskēta, dabiska materiāla estētiku. Šāda pieeja pilnībā atbilst koncepcijai, kas prasa izcelt katra materiāla īpašās iezīmes.
Savukārt sēdekļi un grīda ir pārklāti ar ļoti īpašu samtu. Tas ir poliesters, kura specifiskais metāliskais spīdums spēlējas ar kapsulas veida stiklotā salona izkliedēto gaismu. Šis materiāls ir pilnībā pārstrādāts.
Sēdekļu Comfort Fit kvalitāti izceļ regulējama plecu daļa. Šis elektriski metinātais no viena materiāla izgatavotais viegli pārstrādājamais polsterējums iegūts no piepūšamajām kabatām, kas nākušas no tradicionāliem sēdekļiem. Parasti šīs kabatas ir nemanāmas, taču, lai iekļautu sēdekļu stilistikā, tagad tās ir apstrādātas ar metālisku efektu. Tās ir redzamas pie plecu balsta un ļauj desmitkārt palielināt Comfort Fit – pēc vajadzības atkarībā no braukšanas stila.