Kā jaunais satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs pats iepriekš ir sacījis, Satiksmes ministrija ir viena no smagākajām ministrijām šajā valdībā. Ir sarežģījumi dzelzceļa nozarē, gadiem nepietiekams finansējums autoceļiem, kavēšanās ar Rail Baltica, un tāpat ir šobrīd iestrēgusi arī ostu reforma. Intervijā tiešsaistes žurnālam KLIK ministrs atklāj, kas būs ministrijas prioritāte, ja budžeta sarunās kļūs skaidrs, ka sākotnēji prasīto naudas summu neizdosies panākt, kad ostu reforma beidzot tiks ieviesta, kā arī vai gaidāmas izmaiņas "Latvijas dzelzceļa" vadībā.

Saprotu, ka, ņemot vērā ierobežotās budžeta iespējas, šobrīd jūsu prioritāte ir autoceļu finansējums. Vai jūs varētu precīzāk pastāstīt, par kurām ceļu kategorijām ir runa un cik lielu finansējumu jūs šogad cerat panākt?

Mēs esam prasījuši budžetā gan vietējiem ceļiem, gan reģionālajiem ceļiem. Pēdējo gadu laikā ir ievērojami uzlabojusies situācija uz valsts galvenajiem ceļiem - to īpatsvars, kuri ir sliktā vai apmierinošā stāvoklī, ir mazāks. Lielākā problēma ir vietējie ceļi. Šajā kategorijā ir milzīgs īpatsvars tādu ceļu, kuru stāvoklis ir, tā sakot, stabili slikts, un pie esošā ceļu finansējuma situācija vēl tikai pasliktinātos, nevis uzlabotos. Tāpēc ir likumsakarīgi, ka mēs aicinām kolēģus domāt par to un tieši piešķirt līdzekļus valsts ceļiem. Tā finansējuma līnija, ko mēs paredzētu, būtu 35 miljoni katru gadu, lai spētu arī nodrošināt to, par ko jau runāts gadiem, īpaši arī reģionālās reformas kontekstā, ka ir nepieciešama šī reforma, lai iedzīvotājiem nodrošinātu vienlīdzīgu pakalpojumu grozu, iespējas braukt uz darbu, iespēju saņemt arī izglītības pakalpojumus vienā līmenī. Bet to ir grūti izdarīt, ja nav normāls ceļa segums, lai līdz novada centram varētu nokļūt. Tāpēc šī ir viena no manām lielākajām prioritātēm.

Otra ir sabiedriskā transporta dotācija no valsts budžeta. Līdzekļi, kādi ir bāzes finansējumā, nav pietiekami. Mēs kā valsts, kā ministrija gribam, lai cilvēki izmanto sabiedrisko transportu, un tādēļ arī ir izvirzīti šie galvenie virzieni - gan jaunie vilcieni, gan arī jauni autobusi reģionālajos pārvadājumos. Tam pretī ir jāliek arī atbilstošas cenas pakalpojums, lai būtu motivācija tos izmantot.

Jūs minējāt tikai 35 miljonus. Kur palika izskanējušie 57,8, kas bija otrai kategorijai paredzēti?

57 miljoni ir reģionāliem ceļiem. Tātad 35 miljoni vietējiem ceļiem, 57 - reģionālajiem, un tas ir vajadzīgs papildus bāzes budžetam, lai tieši šīs divas kategorijas sakārtotu.