Mūsdienās ir pieejami ekonomiski ilgtspējīgāki un ērtāki risinājumi, kas ļauj aizstāt privāto auto, – vai tas būtu koplietošanas auto, kura izmantošanas efektivitāte ir vismaz trīs reizes lielāka nekā privātajam auto, vai kopbraukšanas pakalpojumi, kā arī sabiedriskais transports. Ir laiks pajautāt sev – ko es gribu redzēt savā pagalmā – automašīnu rindu vai parku, bērnu laukumiņu un zaļo zonu," secina Fēlikss Igaunis, "Bolt Drive" operāciju vadītājs Latvijā.
Vairāk nekā viena trešdaļa aptaujāto pavada tikai četras vai vairāk stundas nedēļā (38 %) braucot ar automašīnu, pārējie autovadītāji brauc vēl retāk. Kad automašīna netiek izmantota, tā ir novietota uz ielas vai stāvvietā.
Ar katru brīdi, kad auto netiek izmantots, krītas tā vērtība – jo mazāk kilometru tiek nobraukti, jo dārgāks ir katrs no tiem. Pētījuma autori norāda, ka automašīnu skaita pieaugums rada ne tikai neērtības pilsētnieku ikdienā, bet arī lieki noslogo infrastruktūru. Tāpēc ir jāmeklē risinājumi, kā saglabāt automašīnas priekšrocības, atsakoties no privātā auto uzturēšanas apgrūtinājumiem, kas ar to saistīti.
Pilsētas visā pasaulē jau gadu desmitiem ir veidotas automašīnām, nevis cilvēkiem, kas tajās dzīvo. "Bolt Drive" dati liecina, ka automašīnu skaita samazināšana uz ielām pat par 25 % radītu videi draudzīgākas pilsētu teritorijas, kas nodrošinātu labāku dzīves pieredzi cilvēkiem, kuri tajās dzīvo. Tas nozīmē mazāk negadījumu, mazāk laika, kas pavadīts sastrēgumos, mazāk emisiju, un tīrāku gaisu.
"Bolt Drive" sadarbībā ar pētījumu centru SKDS pagājušā gada septembrī aptaujāja 775 Rīgas un Jūrmalas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 75 gadiem, kuriem ir autovadītāja apliecība.