ASV aviobūves uzņēmums "Boeing" otrdien piegādājis pasūtītājam pēdējo lidmašīnu "Boeing 747", un vairāk šie aviolaineri netiks ražoti.
Noslēdzies vesels laikmets: piegādāta pēdējā "Boeing 747" lidmašīna
Uzņēmums jau pērn paziņoja, ka 2022.gadā pārtrauks būvēt "Boeing 747", ar kuru palīdzību savulaik notika revolūcija gaisa ceļojumos un tūrismā.
Aviolaineri "Boeing 747", kas tiek komerciāli izmantoti kopš 1969.gada, ar saviem četriem dzinējiem un lielo degvielas patēriņu vairs nespēj sacensties ar mūsdienu reaktīvajām lidmašīnām, kas ir daudz ekonomiskākas.
Svinīgajā pasākumā otrdien "Boeing" rūpnīcā Vašingtonas štata Everetā piedalījās vairāki tūkstoši cilvēku - pašreizējie un bijušie kompānijas darbinieki, slavenības un aviācijas nozares pārstāvji.
Pēdējo no "Boeing 747" lidmašīnām iegādājusies ASV gaisa kravu pārvadāšanas kompānija "Atlas Air".
"Boeing 747" bija pirmā lidmašīna, kas angliski tika iesaukta par "jumbo jet" jeb "milzu reaktīvo lidmašīnu". Tā bija pasaules lielākā pasažieru lidmašīna līdz 2007.gadam, kad apritē nonāca laineri "Airbus A380", kas savukārt tika iedēvēti par "superjumbo" un kurus pieprasījuma trūkuma dēļ pārtrauca ražot 2021.gadā.
Tā kā "Boeing 747" tikai ekonomiskās klases konfigurācijā var uzņemt pat 600 cilvēku, šīs lidmašīnas demokratizēja gaisa ceļojumus, padarot tos lētākus pasažieriem. Lidojumi uz ārzemju kūrortiem ar čārterreisiem kļuva daudz pieejamāki.
Pavisam uzbūvētas 1574 lidmašīnas "Boeing 747" - ne tikai pasažieru laineri, bet arī kravas un militārās transportlidmašīnas.
"Boeing 747" saviem lidojumiem izmanto arī ASV prezidents.
"Boeing" norāda, ka pašlaik aviosabiedrību flotēs esošās lidmašīnas "Boeing 747" tiks izmantotas vēl desmitgadēm ilgi.