"Glābēja Maska" vadībā "Twitter" pieredz ļoti lielas tehniskās problēmas (3)

Raksta foto
Foto: Reuters / Scanpix

Sociālais tīkls “Twitter” trešdien pieredzējis vienas no lielākajām tehniskajām problēmām savā pastāvēšanas vēsturē. Tas tiek saistīts ar miljardiera Īlona Maska veiktajām pārmaiņām kompānijā – masveida atlaišanu, izmaksu samazināšanu un intensīvu testēšanu.

Daudziem lietotājiem trešdien vairs nebija iespējas izmantot “Twitter” galvenās funkcijas – sekot citiem lietotājiem, rakstīt jaunus ierakstus, ar tiem dalīties, kā arī sūtīt tiešos ziņojumus. Platformas mājaslapa un lietotne turpināja funkcionēt, ļaujot lasīt iepriekš publicēto saturu.

Viens bijušais “Twitter” darbinieks izdevumam “Business Insider” paziņoja, ka notikušais skaidrojams ar “lielu darbības pārrāvumu”. Tāpat arī kāds esošais “Twitter” darbinieks apstiprināja, ka kompānijas iekšējie profili pārstāja funkcionēt, kas radīja lielas problēmas.

Brīdī, kad lietotāji centās publicēt jaunu tvītu, viņiem tika parādīts brīdinājums, ka “ir pārsniegts ierakstu dienas limits”. Savukārt tiešie ziņojumi nebija pieejami tādēļ, ka šāda izvēlne vispār bija pazudusi – spiežot uz tās, parādījās uzraksts, ka “kaut kas nogājis greizi”.

Tiek norādīts, ka Masks faktiski visu laiku meklē iespējas, kā monetizēt vairākas “Twitter” funkcijas, kas līdz šim bijušas bez maksas. Trešdien redzētie kļūdu paziņojumi varētu būt arī daļa no kāda testa. Pastāv aizdomas, ka Masks vēlas padarīt ierakstu veikšanu “Twitter” un tiešo ziņojumu sūtīšanu par maksas pakalpojumu.

“Business Insider” norāda, ka kompānijas iekšienē trešdienas problēmu dēļ bijuši konflikti, jo ilgāku periodu nebija iespējams atrast problēmu cēloni. Trešdienas vakarā lielākā daļa funkciju bija atjaunotas, taču bija traucētas iespējas sūtīt tiešos ziņojumus un veikt retvītus.

Masks īsā vēstulē “Twitter” darbiniekiem paziņoja, ka “jauni attīstības projekti pagaidām jāaptur”, lai nodrošinātu esošās sistēmas stabilitāti.

Tiek norādīts, ka pēdējo mēnešu laikā funkcionalitātes traucējumi un kļūdas ir kļuvušas par regulāru parādību “Twitter”. Ekspertiem ir aizdomas, ka tas saistāms ar Maska “skaldi un valdi” politiku – veikt masveida darbinieku atlaišanu un ievērojami samazināt izmaksas. Pašlaik “Twitter” ir mazāk darbinieku nekā pirms 10 gadiem, lai gan sociālo tīklu ik dienas izmanto ap 250 miljoniem lietotāju.

Bijusī “Twitter” amatpersona sacīja, ka “Twitter” ar laiku turpinās degradēties.

“Visticamāk, ka agri vai vēlu pieredzēsim liela mēroga darbības pārrāvumu, kas skars lielu daļu lietotāju.

Būs arī problēmas saprast, kas tad būs izraisījis šo pārrāvumu. Lielākā nelaime šai kompānijai būs tas, ka cilvēki, kas šīs problēmas varētu atrisināt, būs bezatbildīgi atlaisti,”

sacīja bijušais “Twitter” pārstāvis.

“Business Insider” uzsver, ka Masks pieprasa veikt milzīgas pārmaiņas ļoti īsā laikā, un tā ir liela problēma, ņemot vērā samazināto darbinieku skaitu.

Arvien vairāk investoru ir pauduši neizpratni un dusmas par Maska “nereālistiskajiem plāniem un termiņiem”.

Tiek pieļauts, ka trešdienas problēmas varētu būt radījušas lielas pārmaiņas – trešdien Masks izbeidza bezmaksas piekļuvi “Twitter” attīstītājam API, kas ļāva radīt automatizētus “Twitter” lietošanas rīkus.

Tāpat trešdien tika sākta jaunas funkcijas – 4000 zīmju tvītu ieviešana tiem lietotājiem, kas izmanto maksas pakalpojumu “Twitter Blue”.

Iepriekš vēstīts, ka “Twitter” vadītājs Īlons Masks paziņoja, ka ar savu ierašanos kompānijā spējis pasargāt to no bankrota. Tiesa gan, tieši Maska vadībā “Twitter” saskārusies ar nozīmīgām problēmām, piemēram, platformu pametuši vairāk nekā 500 lieli reklāmdevēji, kas sniedza kompānijai nozīmīgus reklāmas ieņēmumus.

Svarīgākais
Uz augšu