Tehnoloģiju giganta “Google” jaunais mākslīgā intelekta rīks “Bard” vēl nav nonācis lietošanā plašākai sabiedrībai, taču pašlaik ir radušās nopietnas problēmas, kas “Google” māteskompānijai “Alphabet” izmaksās ļoti dārgi, vēsta CNN.
"Google" mākslīgā intelekta rīka kļūda izmaksā ap $100 miljardiem zaudētas vērtības (2)
Trešdien “Alphabet” akciju vērtība nokritās par 7,7% - līdz ar to kompānija zaudēja ap 100 miljardiem dolāru savas tirgus vērtības, jo mākslīgā intelekta rīks “Bard” sniedza neprecīzu atbildi uz lietotāja jautājumu.
Tiek norādīts, ka “Google” veiktajā ierakstā sociālajā tīklā “Twitter” lietotājs jautā “Bard”: “Par kādiem Džeimsa Veba kosmosa teleskopa veiktiem atklājumiem es varu pastāstīt manam deviņus gadus vecajam bērnam?” Uz to mākslīgā intelekta rīks “Bard” atbild ar virkni punktu, no kuriem vienā teikts: “Džeimsa Veba kosmosa teleskops uzņēma pirmās fotogrāfijas, kurās redzama planēta ārpus mūsu Saules sistēmas”.
Atsaucoties uz NASA, pirmais attēls ar tajā redzamo eksoplanētu tika uzņemts 2004. gadā ar Eiropas Dienvidu observatorijas teleskopu, kamēr Džeimsa Veba teleskops izplatījumā tika palaists vien 2021. gada decembrī.
“Bard” neprecīzā atbilde iezīmē lielus izaicinājumus, ar ko “Google” jāsaskaras mākslīgā intelekta rīku cīņā pret “Microsoft” atbalstīto “ChatGPT”. Ņemot vērā, ka “Microsoft” jau iepriekš izziņoja plānus integrēt mākslīgā intelekta rīku savā “Bing” meklētāja sistēmā, līdzīgi vēlas rīkoties arī “Google”. Pastāv bažas, ka, rīkojoties tik radikāli un ieviešot meklēšanas sistēmā sasteigti izstrādātu mākslīgā intelekta sistēmu, “Google” var zaudēt savu reputāciju uzticamas informācijas meklēšanā.
Tāpat kā “ChatGPT”, arī “Bard” ir veidots uz liela valodas modeļa bāzes. “Bard” tiek trenēts izmantot plašus datu resursus, lai spētu ģenerēt atbildes uz lietotāju veidotiem pieprasījumiem. Eksperti ir brīdinājuši, ka ar mākslīgā intelekta rīkiem ir ļoti viegli izplatīt sagrozītu un neprecīzu informāciju, kā arī “informācijas blenderi”, kurā reāli fakti tiek sapludināti kopā ar fikciju.
Ņemot vērā šīs problēmas, “Google” šīs nedēļas sākumā paziņoja, ka “Bard” sākotnēji būs pieejams kompānijas uzticētiem testētājiem. Paredzams, ka “Bard” plašākam lietotāju lokam nonāks tuvāko nedēļu laikā.
“Ir ļoti svarīgi veikt ļoti rūpīgu testa procesu, tieši tāpēc šonedēļ to darīs mūsu Uzticamās testētāju programmas speciālisti. Mēs ņemsim vērā atsauksmes no iekšējās testētāju komandas speciālistiem, lai nodrošinātu, ka “Bard” atbildes ir kvalitatīvas un drošas un lai tās satur reālās pasaules informāciju,” teikts “Google” paziņojumā.
Trešdien gan tika ziņots, ka “Google” māteskompānijas “Alphabet” akciju vērtība bija zaudējusi teju 8% jeb ap 100 miljardiem dolāru.
“Google” ļoti aktīvi pie sava mākslīgā intelekta rīka sāka strādāt pēc tam, kad lielus panākumus guva “OpenAI” mākslīgā intelekta rīks “ChatGPT”, kas izmantots eseju, dziesmu tekstu rakstīšanai un cita veida pieprasījumiem. “ChatGPT” milzīgais popularitātes pieaugums sācis apdraudēt šķietami nesatricināmās “Google” pozīcijas informācijas meklēšanas rīku jomā.
Trešdien “Google” amatpersonas paziņoja, ka uzņēmums plāno mākslīgā intelekta tehnoloģiju piedāvāt arvien sarežģītākos procesos un pieprasījumos, piemēram, nosaukt elektromobiļu lielākos plusus un mīnusus. “Google” pārstāvji norādījuši, ka “mākslīgā intelekta tehnoloģijai ir jāveido ceļš pretim jauna līmeņa informācijas produktiem”.