Eiropas Parlaments otrdien, 14. februārī, apstiprinājis jaunos transportlīdzekļu izmešu standartus, kas līdz 2035. gadam faktiski aizliegtu plašu iekšdedzes dzinēju automašīnu tirdzniecību 27 valstu blokā, vēsta "The Verge".
EP nobalso par jaunu iekšdedzes auto aizliegumu no 2035. gada (12)
Priekšlikums tika atbalstīts ar 340 balsīm par, 279 pret, bet vēl 21 deputāts atturējās balsot.
Sākotnējā vienošanās par jaunajiem noteikumiem tika panākta pagājušā gada oktobrī, visām Eiropas Savienībā (ES) pārdotajām automašīnām un mikroautobusiem līdz nākamās desmitgades vidum būs jāatbilst jaunajiem oglekļa izmešu standartiem.
Noteikumiem vēl ir jāiziet cauri vairākiem posmiem, lai tie stātos spēkā oficiāli, - tie jāapstiprina Eiropadomei un jāpublicē ES Oficiālajā Vēstnesī. Ziņu aģentūra "Reuters" vēsta, ka galīgo lēmumu paredzēts pieņemt līdz martam.
Atteikšanās no iekšdedzes dzinējiem ir viens no pasākumiem, lai panāktu ES nospraustos mērķus klimata izmaiņu ierobežošanai un līdz 2030. gadam samazinātu tā dēvēto siltumnīcefekta gāzu izmešu daudzumu par 55% salīdzinājumā ar 1990. gada līmeni, bet līdz 2050.gadam sasniegtu pilnīgu "klimata neitralitāti".
Automobiļi šobrīd rada 12% no ES oglekļa dioksīda izmešiem, kamēr kopumā transporta līdzekļi rada aptuveni ceturtdaļu no kopējās emisijas.
Šobrīd aptuveni 12% no Eiropā pārdotajām automašīnām ir elektromobiļi.
Konservatīvajiem, īpaši Vācijā, pret to bija zināmi iebildumi, jo tas uzkraus Eiropas autoražotājiem milzīgu finansiālo nastu, konkurējot ar rūpniekiem citviet pasaulē, kam jāievēro zemāki standarti.
Eiropas Parlaments Eiropas Komisijas (EK) ierosināto iekšdedzes dzinēju aizliegumu no 2035.gada atbalstīja jau jūnijā.