Čakša atgādināja, ka papildus budžetam arī ir alternatīvi finansējumu veidi, kas tieši finansiāli palīdz augstākajai izglītībai un zinātnei. Kā piemēram, Eiropas Savienības attīstības fondi un atveseļošanās fonds.
Čakša arī uzsvēra, ka nepieciešams izglītības nodaļā skaidri definēt amatus un to tirgus cenu. Šādu dokumentu pašreiz izstrādā ministriju un tiks pieaicināti nozares organizācijas, lai vērtētu noteiktās definīcijas.
Jau ziņots, ka LIZDA nolēmusi dot valdībai laiku līdz 15. martam, lai Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) pildītu streika prasību izpildi, pretējā gadījumā 24. aprīlī sāksies pedagogu streiks.
Jau ziņots, ka LIZDA vadītāja Inga Vanaga skaidroja, ka šobrīd lielākā problēma ir, ka ministrija piedāvā algu kāpumu un slodžu balansēšanas grafiku, bet nenorāda precīzas summas un finanšu avotus šiem grafikiem. Vanaga arī uzsvēra, ka nevar piekrist IZM paustajam par piešķirto papildu 61 miljonu eiro, jo šī summa esot paredzēta slodžu balansēšanai neapmaksāto pienākumu atmaksai. Šai naudai neesot nekāda sakara ar grafiku, kas bija vakar jāapstiprina valdības sēdē.
LIZDA papildus norādīja, ka, lai gan saskaņošanas sarunu gaitā tā bija panākusi šķietamas vienošanās ar IZM, pašreiz, analizējot šiem solījumiem nepieciešamā finansējuma piešķiršanu valsts budžeta dokumentos, arodbiedrībai nākas secināt, ka valdība neparedz tiešu un nepārprotamu finansējumu izteikto solījumu īstenošanai praksē.
Analizējot IZM veiktos finanšu ietekmes aprēķinus, LIZDA secina, ka finansiālais segums pedagogu darba samaksas pieauguma un darba slodzes sabalansēšanas nodrošināšanai ir nepietiekams.