Svarīgi just atbalstu idejām un aktivitātēm
“Strādājot skolā, būtisku nozīmi saredzu tehniskajai jaunradei, kas var būt kā teicams papildinājums fizikas stundām gan izziņas procesā, gan prasmju attīstībā. Tas mani ārkārtīgi iedvesmo,” stāsta Valdis. Viņa aizrautība var būt iedvesma un paraugs arī citiem pedagogiem. Valdis ir veidojis interešu izglītības nodarbību ciklu “Vai tu zini, kā tas darbojas?”, ar robotikas pulciņa skolēniem darbojušies FLL LEGO robotikas aktivitātēs, kuras sākotnēji ierosināja igauņu kolēģi Heilo Altins (Heilo Altin) un Ramons Rantsuss (Ramon Rantsus). Ar viņiem un komandu “Trollis” 2013. gadā Valdim bija iespēja pabūt kopā Vācijā, Padenbornā, Heinz Nixdorf tehnikas muzejā. Kopā ar Valkas Jāņa Cimzes ģimnāzijas absolventu Edgaru Skruodi un RTU Robotikas kluba aktīvistiem savulaik darbojušies ar Arduino mini Sumo” robotiem. Valdis ar skolēniem regulāri ir piedalījies Tehniskās jaunrades un Elektronikas dienās, kā arī vairāk nekā 10 gadus AS “Latvenergo” organizētajā erudīcijas konkursā “FIZMIX Eksperiments”. Valdis īpaši priecājas, ka 2015. gadā ar savu komandu iekļuva konkursa finālā, kuru vēl toreiz pārraidīja televīzijā. Viņš atzīst, ka aktīvā skolēnu iesaistē liela loma ir pedagogam, un bieži vien tas nozīmē, ka nākas veltīt laiku arī ārpus mācību stundām. Valdis uzsver, ka ikvienam, arī jauniešiem, ir svarīgi just atbalstu idejām un aktivitātēm, lai savā aizrautībā nejustos viens.
Valdis ir novērojis, ka aktīvākie skolēni ir gatavi piedalīties daudzās aktivitātēs – olimpiādēs, dziedāt koros un spēlēt orķestrī, veidot komandas un sacensties konkursos. Tomēr skolotāja loma ir neļaut būt pārsteidzīgiem, reizēm piebremzēt šķietamo pārliecību un aicināt iedziļināties katra uzdevuma būtībā, kā arī “iekustināt” procesus, kad kaut kas ir apstājies.