Konkursā „Latvian eCommerce Awards 2022” apbalvoti Latvijā labākie interneta veikali 11 kategorijās. Šogad godalgas tikušas tādiem zīmoliem kā "rdveikals.lv", "barbora.lv", "220.lv" un "janisroze.lv", kas jau vairākkārt sumināti, tomēr balvu saņēmēju vidū ir arī jauni interneta veikali.
Nosaukti labākie internetveikali Latvijā (14)
Pircēju iecienītāko e-veikalu titulu šogad nopelnījuši arī vēl iepriekš “Latvian eCommerce Awards” neapbalvotas e-komercijas vietnes, piemēram, "drogas.lv" un "JYSK.lv", norāda projekta autors – digitālās mārketinga aģentūras “iMarketings.lv” vadošais stratēģis un dibinātājs Sergejs Volvenkins.
„Konkurence par pircēju sirdīm un maciņiem e-veikalu starpā ir sīva, turklāt tā turpina pieaugt. Pētot cilvēku e-iepirkšanās pieredzi un paradumus, redzam, ka interneta veikala izvēli nosaka ne tikai racionāli, bet arī – emocionāli faktori. Jā, racionāliem aspektiem, tādiem kā cena vai piegādes laiks, vienmēr būs milzīga ietekme, bet tajā pašā laikā pircēju aptauja rāda, ka samērā liels pircēju īpatsvars izvēlas iepirkties konkrētā e-veikalā, pamatojoties uz tādiem argumentiem kā "man patīk šis veikals", "man šeit ir ērti iepirkties", "es jūtos, ka šeit ir droši iepirkties".
Iespējams, ka pircējiem izvēle notiek neapzināti un tieši tāpēc emocionālie aspekti ir tik svarīgi – tos ir krietni grūtāk nokopēt. Ilgstoši konkurēt vai izcelties tikai ar cenu ir ļoti grūti.
Tāpēc uzņēmējiem ieteicams attīstīt konkurences priekšrocības, kas ir saistītas, arī ar izvēles emocionālo pusi. Arī uzvara “Latvian eCommerce Awards” rada interneta veikala konkurences priekšrocību un vairo pircēju uzticēšanos,” norāda Volvenkins.
Pircēji vērtēja iepirkšanās pieredzi dažādos e-veikalos. Aptaujā piedalījās vairāk nekā tūkstotis respondentu, kuri pēdējo sešu mēnešu laikā bija veikuši vismaz vienu pirkumu internetā. Kopumā pētījumā tika iekļauti vairāk nekā 500 e-veikali. Izpēti veica starptautisks pētniecības uzņēmums „Kantar TNS”.
Šogad papildus labāko e-veikalu balvai tika ieviestas 2 jaunas nominācijas: “Straujākā izaugsme Latvijas tirgū” un “Straujākā izaugsme eksporta tirgū”, kur tika vērtēta e-veikalu izaugsme (pēc apgrozījuma) sadarbībā ar starptautisku auditoru uzņēmumu "Grant Thornton Baltic".
Kategorijā „apģērbi/apavi” uzvarēja zalando.lv
Kategorijā „elektronika” uzvarēja rdveikals.lv
Kategorijā „pārtika” uzvarēja barbora.lv
Kategorijā „bērnu preces” uzvarēja 220.lv
Kategorijā „grāmatas” uzvarēja janisroze.lv
Kategorijā „sadzīves tehnika” uzvarēja rdveikals.lv
Kategorijā „medikamenti” uzvarēja internetaaptieka.lv
Kategorijā „mēbeles/ mājas preces” uzvarēja jysk.lv
Kategorijā „preces mājai un personīgajai higiēnai” uzvarēja drogas.lv
Nominācijā „straujākā izaugsme Latvijas tirgū” uzvarēja: 1.vieta – veterinārā aptieka Vetzoo.lv; 2. vieta – inserv.lv, 3.vieta – pranamat.lv.
Nominācijā „straujākā izaugsme eksporta tirgū” uzvarēja bērnu koka mēbeļu un rotaļlietu e-veikals ettetete.com
Konkursu “Latvian eCommerce Awards” organizēja digitālā mārketinga aģentūra “iMarketings.lv”. Konkursa mērķis ir veicināt e-komercijas attīstību Latvijā un izcelt labākos interneta veikalus, kas kalpo par piemēru un paraugu industrijai, iedvesmojot pārējos spēlētājus un iepriecinot pircējus ar lielisku iepirkšanās pieredzi.