Kāda vēl krīze? Luksusa zīmoli pieredz bezprecedenta izaugsmi

Raksta foto
Foto: Reuters / Scanpix

Neraugoties uz pasaules ekonomikas pieauguma tempa samazināšanos, 2022. gads kļuva par bezprecedenta izaugsmes gadu luksusa klases zīmoliem, kam ir arī liels optimisms par šī gada finanšu rezultātiem.

LVMH, kas ir lielākā luksusa klases kompāniju grupa pasaulē, 2022. gadā pieredzēja pārdošanas apjomu pieaugumu par 23%, sasniedzot rekordlielu rādītāju – 79 miljardus eiro. Uzņēmumu grupas peļņa pieaugusi par 17%, sasniedzot 14 miljardus eiro. LVMH nav bijusi vienīgā kompānija, kas spējusi sasniegt labus rezultātus aizvadītajā gadā – arī daudzi konkurenti spējuši demonstrēt spēcīgu izaugsmi.

Francijas kompānija “Hermes”, kas ražo luksusa preces, pagājušajā gadā palielināja pārdošanas rādītājus par 29% jeb 11,6 miljardiem eiro, bet peļņa, salīdzinot ar gadu iepriekš, augusi par 38%, kas ļāvis nopelnīt 3,4 miljardus eiro.

Uzņēmums “Kering”, kas apvieno zīmolus “Gucci”, “Balenciaga” un “Alexander McQueen”, arī spējis palielināt pārdošanas apjomus par 15%, arī neraugoties uz grūtībām, ko pieredz grupas flagmanis “Gucci”. “Kering” apgrozījums sasniedzis 20 miljardus eiro, bet peļņa augusi par 14% - līdz 3,6 miljardiem eiro.

Arī luksusa klases automobiļu ražotāji nav palikuši malā. “Ferrari” pērn uzstādīja jaunu pārdošanas rekordu, palielinot apgrozījumu līdz pieciem miljardiem eiro – pērn izdevās pārdot 13 221 automobili.

Analītiķi cenšas izprast, kā luksusa zīmoliem izdevās pārciest problēmas Ķīnā un saglabāt labus finanšu rezultātus. Tiek uzskatīts, ka ceļošanas ierobežojumi radījuši īpaši spēcīgu ietekmi uz luksusa klases zīmoliem, jo Ķīnas tūristi Eiropas tirdzniecības vietās spēlē ļoti lielu lomu.

“Hermes” ģenerāldirektors Aksels Dumā paziņoja, ka no Ķīnas nav redzama negatīva ietekme. Tieši otrādi – kompānijas pārdošanas rezultāti Āzijas-Klusā okeāna reģionā (neskaitot Japānu) pieauguši par 30,7%.

Ņemot vērā, ka Ķīnas valdība, visticamāk, ir likusi punktu nulles kovida politikai, pēc pēdējām Starptautiskā Valūtas fonda prognozēm, Ķīnas ekonomikai ir jāsāk atjaunoties.

Tā kā ierobežojumi ir atstājuši ietekmi arī uz patēriņu, ķīniešiem ir vairāk naudas, ko tērēt, – tieši tāpēc luksusa zīmoli ar optimismu raugās arī 2023. gadā. UBS bankas analītiķi arī uzskata, ka 2023. gads kļūs par ķīniešu patērētāja gadu, jo pērn pandēmijas radītie ierobežojumi ievērojami samazināja Ķīnas daļu pasaules luksusa patēriņa jomā līdz 17%, salīdzinot ar 2021. gadu. Salīdzinot ar laiku pirms pandēmijas – kritums ir par 33%.

LVMH finanšu direktors Žans Žaks Gijoni paziņoja, ka negaida ātru Ķīnas patērētāju atgriešanos Eiropas tirgū. Īpaša uzmanība tiks pievērsta Ķīnas patērētāju apkalpošanai viņu pašu valstī. Bagātākais cilvēks pasaulē, LVMH ģenerāldirektors Bernārs Arno arī uzsvēra, ka Ķīnas izaugsmei ir potenciāls, kas ietekmēs uzņēmumu grupas darbību.

“Mums ir pamats būt pārliecinātiem un būt optimistiskiem attiecībā pret Ķīnu,” sacīja Arno.

Eksperti Ķīnas tirgu apraksta kā “vulkānu, kas gatavs izvirt”, jo Ķīnas patērētāji mājsēdes laikā ir uzkrājuši ievērojamus līdzekļus, un liela daļa šīs rezerves atrodas tieši luksusa preču pircēju rokās. Tieši tādēļ var gaidīt, ka pieprasījums pēc luksusa precēm Ķīnā šogad pieaugs par 30%.

“Kering” ģenerāldirektors Fransuā-Anrī Pino janvāra beigās apmeklēja Ķīnu un sacīja, ka bijis pārsteigts par to, cik pilni bijuši veikali. Redzēto viņš nosaucis par “labu zīmi”, atbalstot Ķīnas varasiestāžu lēmumu atteikties no nulles kovida politikas.

Svarīgākais
Uz augšu