15 metrus garā jahta "Andromeda", kas atbilstoši Vācijas mediju iepriekš izplatītai versijai varētu būt iesaistīta diversijā pret gāzesvadiem "Nord Stream" un "Nord Stream-2", ir pārāk maza un nav aprīkota ar šādām operācijām nepieciešamām iekārtām, vēsta vācu laikraksts "Bild".
Versija par jahtas iesaisti "Nord Stream" spridzināšanā ir apšaubāma, uzsver laikraksts
Žurnāls "Der Spiegel" 9.martā vēstīja, ka modeļa "Bavaria Cruiser 50" jahta noīrēta Vācijas Rīgenes salā un varētu būt iesaistīta diversijās pret gāzesvadiem.
Diviem iespējamās diversijas grupas dalībniekiem bijušas Ukrainas pases, iepriekš vēstīja raidsabiedrības ARD un SWR, kā arī laikraksts "Die Zeit". Atbilstoši šai versijai grupā bijuši kapteinis, divi ūdenslīdēji, divi palīgi un ārsts.
Kā vēstīja "Der Spiegel", Vācijas policija janvārī nopratinājusi čārterkompāniju pārstāvjus, arī "Andromeda" īpašnieku, lai noskaidrotu, kas tieši šo kuģi septembrī nomājis.
Savukārt "Bild" tagad vēsta, ka versija par jahtas "Andromeda" saistību ar sprādzieniem raisa arvien lielākas šaubas.
Pirmā problēma, uz ko norāda žurnālisti, ir sprāgstvielu apjoms.
"Lai sarīkotu trīs sprādzienus zem ūdens, būtu bijuši nepieciešami vismaz 600 līdz 900 kilogramu sevišķās militārās sprāgstvielas. Jahtai "Andromeda" nav ceļamkrāna, lai droši nolaistu ūdenī tādu apjomu."
Otā problēma ir saistīta ar loģistiku. Hipotētiskajai ukraiņu "diversantu komandai" diez vai izdotos nogādāt caur Poliju un Vāciju tik daudz sprāgstvielu no armijas rezervēm specdienestu un policijas nepamanītai, norāda žurnālisti.
Vēl viena neatbilstība, kā spriež raksta autori, ir tā, ka jahtā nav zemūdens darbiem nepieciešamā aprīkojuma, kas ļautu novietot spridzekļus 80 metru dziļumā.
To, ka šādas operācijas nav vienkāršas, laikrakstam arī atzina Vācijas Dzīvības glābšanas biedrības (DLRG) pārstāvis akvalangisma eksperts Matīass Helcs.
"Ārkārtīgi sarežģīti! Tikai nokļūšanai dzelmē vajadzētu 30 litrus īpaša gāzes maisījuma. Jahtā vajadzētu būt desmitiem balonu," viņš skaidroja.