Tajā pašā laikā braucienos vienatnē līdz četriem kilometriem vērts aizdomāties par citu mobilitātes rīku izmantošanu – skrejriteņiem, divriteņiem vai sabiedrisko transportu. Dati jau tagad rāda, ka iedzīvotājiem ir lielas iespējas šos mobilitātes rīkus kombinēt, piemēram, sezonas laikā izmantot skrejriteni, lai nokļūtu līdz transporta pieturai vai koplietošanas automašīnai. Tieši koplietošanas automašīnu pieejamība īsa gājiena attālumā būs viens no katalizatoriem, kas varētu virzīt iedzīvotāju izvēli par labu koplietošanas auto izmantošanai privātā auto vietā," saka Mants Čižs, "Bolt" preses sekretārs Latvijā un Lietuvā.
Interesanti, ka 40 % aptaujāto visbiežāk brauc vieni un tikai 22 % braucienos biežāk dodas kopā ar dzīvesbiedru, 19 % ar visu ģimeni. Pētījuma autori norāda, ka pirmais solis, lai iedzīvotāji efektivizētu savus pārvietošanās paradumus, ir alternatīvu transporta veidu pieejamība, kas ērtā un izdevīgā veidā spēj aizstāt privāto auto.
Ja salīdzina privāto automašīnu skaitu Rīgā un rajonā ar pieejamo koplietošanas automašīnu skaitu, šī attiecība ir ļoti neliela, vien ap 0,2 % no visām automašīnām ir koplietošanas auto. Situācija ir līdzīga visās Baltijas valstīs un arī citur Eiropā.
Pērn "Bolt" veica pētījumu Berlīnē, kas parādīja, ka, paplašinot un uzlabojot sabiedriskā transporta, kopbraukšanas un koplietošanas auto un skrejriteņu nomas pakalpojumu pieejamību, nākamo 1-3 gadu laikā personīgo auto daudzums pilsētā varētu samazināties par apmēram 7 %.
Šāds samazinājums ievērojami uzlabotu pilsētas gaisa kvalitāti, un Berlīne varētu pievienoties pilsētām, kas jau efektīvi cīnās ar gaisa piesārņojumu. Aplūkojot citu Eiropas pilsētu piemērus, ātri vien nākas secināt, ka nozīmīgas izmaiņas pilsētā var panākt, pat sākot ar mazumiņu. Piemēram, personīgo auto braucienu daudzums Londonā un Amsterdamā atšķiras tikai par 15 %, bet tieši pilsētu infrastruktūra, kas pielāgota cilvēku ērtībai, nevis automašīnu, parāda lielāko atšķirību.
"Bolt Drive" koplietošanas automašīnas šobrīd pieejamas klientiem Baltezerā, Ādažos, Kadagā, Salaspilī, Bolderājā, Ķekavā, Baložos, Medemciemā, Jaunmārupē, Vecāķos un citur.