Mobilo sakaru operators SIA "Tele2" uzskata, ka VAS "Latvijas pasts" izsludinātais mobilo sakaru pakalpojumu iepirkums ir formāls, un tā noteikumi ir izteikti labvēlīgi vienam tirgus spēlētājam, pavēstīja "Tele2" pārstāvji.
"Tele2" nemierā ar "Latvijas pasta" iepirkuma noteikumiem
Šī iemesla dēļ "Tele2" ir atteicies piedalīties iepirkumā, jo "tā mērķis ir nodrošināt uzvaru esošajam pakalpojuma sniedzējam, nevis izvēlēties izdevīgāko piedāvājumu".
Uzņēmumā norāda, ka iepirkumā ietvertie kritēriji ir arī pretrunā Satiksmes ministrijas izstrādātajām un Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā publicētajām rekomendācijām mobilo sakaru iepirkumu jomā. Tostarp kā viens no izšķirošajiem kritērijiem iepirkumā ir iekļauts mobilo sakaru bāzes staciju skaits, bet finanšu piedāvājumu sadaļa ir strukturēta tā, ka reālā finanšu piedāvājuma vērtība iepirkumā tiek mākslīgi samazināta.
"Tele2" komercdirektors Raivo Rosts norāda, ka "Tele2" jau iepriekš paudis, ka publisko iepirkumu sistēma mobilo sakaru jomā Latvijā ir bēdīgā stāvoklī, jo tajā, pateicoties godīgas konkurences trūkumam, dominē viens tirgus spēlētājs.
"Latvijas pasta" izsludinātais iepirkums paredz slēgt līgumu par mobilo sakaru pakalpojumu nodrošināšanu aptuveni 2500 lietotājiem uz diviem gadiem.
"Latvijas pasta" Informācijas sistēmu vadības departamenta direktors Arnis Gulbis aģentūrai LETA sacīja, ka "uzņēmums kategoriski noraida "Tele2" paustos izteikumus par it kā nepamatotiem iepirkumā ietvertiem kritērijiem saistībā ar sakaru torņu daudzumu un pārklājuma kvalitātes mērījumiem".
"Uzņēmums nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu un izvērstu āra un iekštelpu pakomātu tīklu. Bieži vien pasta pakalpojumi tiek sniegti reti apdzīvotos lauku reģionos, kur "Latvijas pasts" ir vienīgā saikne ar ārpasauli. Šo iemeslu dēļ ir būtiski, lai pretendenta nodrošinātie pakalpojumi būtu pieejami visā Latvijas teritorijā, nodrošinot kvalitatīvus un stabilus mobilos sakarus. Pretējā gadījumā tas negatīvi ietekmē iespēju saņemt "Latvijas pasta" pakalpojumus, sasniegt pastnieku, bet pastniekam - klientu," norāda Gulbis.
"Latvijas pasts" ir vairākkārt izvērtējis mobilo sakaru iepirkuma prasības un "Tele2" minētos argumentus. Tā kā "Latvijas pastam" pārklājums un kvalitāte ir svarīga visā Latvijas teritorijā, uzņēmumam nav pamata mainīt iepirkuma prasības un vērtēšanas kritērijus.
Sastādot "Latvijas pasta" izsludināto mobilo sakaru pakalpojumu iepirkuma nolikumu, ņemtas vērā arī Satiksmes ministrijas un IUB rekomendācijas, kuras nosaka, ka prasību par sakaru torņu daudzumu un pārklājuma mērījumiem drīkst iekļaut iepirkuma prasībās, ja tam ir pamatojums no uzņēmuma vai iestādes puses.
LETA jau ziņoja, ka "Tele2" iepriekš tiesā iesniedzis prasību pret IUB, ar kuru apstrīd Finanšu ministrijas (FM) un tās padotībā esošo iestāžu mobilo sakaru pakalpojumu iepirkuma konkursa nolikumā izvirzītās prasības. Šo prasību tiesa noraidīja.
Tāpat "Tele2" iepriekš pauda sašutumu par IUB lēmumu ļaut Rīgas pašvaldībai turpināt iepirkumu, kur piedāvājumu iesniedzis viens pretendents, kuram iepirkums uzņēmuma ieskatā ticis pielāgots.
Jau vēstīts, ka 2021.gadā "Tele2" strādāja ar 152,246 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 9,5% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa samazinājās par 7,6% un bija 31,864 miljoni eiro.
Kompānija reģistrēta 1995.gada novembrī, un tās pamatkapitāls ir 3,486 miljoni eiro. "Tele2" vienīgais īpašnieks ir Zviedrijas "Tele2 Sverige".
Savukārt "Latvijas pasts" nodrošina pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. "Latvijas pasts" ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā apmēram 3000 darbinieku.