"Ziemas riepas no vasaras riepām atšķiras ar gumijas sastāvu un to, kā šī gumija reaģē uz temperatūras maiņu. Braucot ar ziemas riepām vasarā, var rasties papildu drošības riski – šīs riepas pastiprināti dilst, ir sliktāka saķere, attiecīgi arī nedrošāka braukšana, sliktāka vadāmība un ekstremālās situācijās arī nepietiekams bremzēšanas ceļš. Daudzi autovadītāji uzskata, ka, izvēloties vienas, vissezonas riepas visam gadam, izdosies ieekonomēt, taču jāņem vērā, ka daļā gadījumu pēc vasaras sezonas nākamajā ziemā riepas var būt nodilušas. Nemainot riepas Latvijas apstākļos, tās, visticamāk, kalpos daudz īsāku laiku, bet, iegādājoties divus komplektus – ziemas un vasaras – un mainot tos, iespējams braukt ilgāk," stāsta Drošas braukšanas skolas vadītājs Jānis Vanks.
Autovadītāju paradumi reģionālajā griezumā liecina, ka martā riepas visbiežāk maina Zemgales (23%) un Kurzemes (20%) autovadītāji, bet riepu maiņu uz maiju visbiežāk atliek Vidzemes autovadītāji (24%). Kurzemnieki bijuši naskākie uz riepu maiņu jau martā arī pērn (17%).
Salīdzinot autovadītāju vīriešu un sieviešu riepu maiņas paradumus, var secināt, ka sievietes biežāk pāriet uz vasaras riepām jau martā (20%) (vīrieši 16%), savukārt autovadītāji vīrieši biežāk izvēlas ziemas riepas braukšanai visa gada garumā (10% vīrieši, 8% sievietes).