Rīgas ielu tehniskā stāvokļa pasliktināšanos plānots apturēt 2025. gadā, otrdien, 21. martā, preses konferencē solīja Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis (JV). Šajā gadā plānotas nākamās pašvaldību vēlēšanas.
Aplēsts, kad plānots apturēt Rīgas ielu tehniskā stāvokļa pasliktināšanos (1)
Kā liecina aptaujas, aptuveni 80% Rīgas iedzīvotāju ir neapmierināti ar ielu stāvokli, tomēr tas "ir emocionāls vērtējums", izteicās Ķirsis. Viņa vērtējumā, vairums 1. un 2. kategorijas ielu ir labā stāvoklī, savukārt no mazāk svarīgajām - 3. kategorijas - ielām apmēram 30% ir sliktā vai kritiskā stāvoklī.
Ap 200 kilometriem ielu remonts būtu nepieciešams steidzami.
Asfalta seguma kalpošanas ilgums ir aptuveni 10 gadi, tas nozīmē, ka reizi šajā laika posmā ielas būtu jānofrēzē un asfalts uz tām jāuzklāj no jauna. Tas nozīmē, ka katru gadu būtu jāpārasfaltē apmēram 10% Rīgas ielu jeb ap 120 kilometri, lai apsteigtu ielu asfalta seguma sabrukšanas procesus. "Tam būtu jābūt rutīnas darbam," sacīja Ķirsis.
Iepriekšējos gados ielu remontiem atvēlēts nepietiekams finansējums, piemēram, 2017.- 2018. gadā tas bija tikai nepilns miljons eiro, liecina Rīgas domes dati. Tomēr tas nav tikai naudas jautājums, bet arī uzņēmējiem pieejamo jaudu un resursu jautājums, piemēram, par saražotā asfalta seguma apjomiem, apgalvoja Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks. Būs nepieciešami vairāki gadi, lai šīs jaudas sasniegtu Rīgai pietiekamu līmeni, izteicās politiķis.
Šogad ielu remontiem Rīgas budžetā atvēlēti 22,5 miljoni eiro, nākamgad plānoti 35,2 miljoni eiro, bet 2025. gadā - 45,6 miljoni eiro. Pēc Ķirša aplēsēm, nākamo vēlēšanu gadā varētu tikt sasniegts nepieciešamais ielu remonta apjoms. Pilsētā ielu asfaltēšana ir sarežģīta, jo nepieciešams apzināt arī komunikāciju stāvokli, lai to dēļ jau pēc pāris gadiem ielu segums nebūtu jāuzlauž, piebilda Ķirsis.
Tiklīdz laikapstākļi ļaus, šogad tiks uzsākti remonti ielās ap Dziesmu svētku norises vietām, kā arī remontēs ielas ceļā uz lidostu, sacīja Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV).
Pagājušā gada vasarā un rudenī veikta Rīgas ielu skenēšana un ar mākslīgā intelekta palīdzību novērtēts ielu stāvoklis. Rīga esot pirmā pilsēta šajā reģionā, kur veikta šāda skenēšana. Datorprogramma iepirkta no Somijas, bet skenēšanas darbu veica Rīgas Satiksmes departamenta darbinieki, līdz ar to izmaksas esot vērtējamas kā nelielas - programmatūra izmaksājusi nedaudz mazāk kā 10 000 eiro.
Iegūtie dati ir ļoti precīzi, dabā pārbaudot skenēšanas datus, tie sakrīt pilnībā, klāstīja Pulks. Līdz ar šiem iegūtajiem datiem var daudz precīzāk plānot ielu remontus, jo ir precīzi zināmi ielu posmi, kuros remonts nepieciešams. Turpmāk paredzēts ielu stāvokļa skenēšanu veikt katru gadu.
Runājot par grantētajām Rīgas ielām, kādu ir samērā daudz, politiķi uzsvēra, ka perspektīvā paredzēts, ka tās visas būtu jāasfaltē. Šogad grantēto ielu asfaltēšanai atvēlēti 3 miljoni eiro un tiks noasfaltētas 85 ielas. Līdz 2025. gadam plānots noasfaltēt pusi grantēto ielu, solīja Pulks.