Visizaicinošākais un nenoliedzami arī adrenalīna pilnākais bija brauciens stāvos smilšu kalnos un lejā no tiem. Šķita, ka galvā cīnās divas dažādas domas starp emocionālo "Tas nav iespējams, mēs apgāzīsimies!" un racionālo "Ja jau mēs esam šī kalna priekšā un tieši ar šo auto - tas pilnīgi noteikti ir iespējams." Auto pilnībā bez piepūles uzbrauca kalnā 45 grādu stāvumā, pateicoties tā pilnpiedziņai, pazeminātajiem ātrumiem, paaugstinātajam klīrensam un maksimālai saķerei ar visu veidu reljefu. Liels palīgs te bija arī 360 grādu kamera, kas filmēja visu notiekošo auto apakšā, priekšā, aizmugurē un katra riteņa ārmalā. Īpaši noderīgi tas bija katrā situācijā, kad, braucot augšā kalnā, nav iespējams pārredzēt, kādā virzienā turpinās ceļš. Tāpat arī riteņu kameras palīdz ieraudzīt no šofera krēsla neredzamos koku celmus vai lielus akmeņus un veiksmīgi izbraukt starp tiem, nesaskrāpējot auto. Braucot lejā no kalna, ļoti ērta bija automātiskā bremzēšanas sistēmas, kas darbojas pati, ja šoferis atlaidis bremzes pedāli.
Defenderis bezceļu brauciena laikā tika galā ar visu: ar sniegu, smilšu kaudzēm, dziļiem dubļiem un lielām peļķēm, kalniem un lejām, traktoru iebrauktām risām, akmeņiem un uz ceļa nogāztiem baļķiem. Šī pieredze radīja pārliecību, ka auto tiks galā visekstrēmākajos apstākļos un nepievils nevienā situācijā. Te nu jāpiemin fakts, ka ne velti 2021. gadā Land Rover Defender tika atzīts par Latvijas 4x4 apvidus gada auto, kas tika noteikts trīs mēnešu ilgā testēšanā, izkonkurējot 25 citus apvidus auto.