Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

No Rīgas līdz Cēsīm: Land Rover Defender jubilejas bezceļu piedzīvojums

Foto: TVNET

Land Rover Defender, viens no ikoniskākajiem un iecienītākajiem apvidus auto pasaulē, šogad svin savu 75. dzimšanas dienu. Sākotnēji Lielbritānijas armijai paredzētais auto ātri vien kļuva populārs bezceļu entuziastu un piedzīvojumu meklētāju vidū, to sirdis un prātus iekarojot ar visurgājēja spēju, ikonisko dizainu, augsto komfortu, izturību un uzticamību. Ne velti dzimšanas dienas gads tiek pavadīts ar saukli "75 years of adventures". Šo pusapaļo jubileju atzīmējot, ļāvāmies unikālam un pārsteigumu pilnam piedzīvojumam, kas viennozīmīgi izcēla auto vislabākās īpašības.

Land Rover Defender piedzīvojums sākās Kārļa Ulmaņa gatvē 70 - dīlera oficiālajā salonā Rīgā. Piedzīvojumu atklāja tirdzniecības vadītājs, pārliecinoši minot, ka Defender ir labākais jebkad radītais apvidus auto. Tajā brīdī vēl nenojautu, ka tas nebija tikai klasisks pārdošanas teksts un ka nepilnu stundu vēlāk pati personīgi par to pārliecināšos pilnā apmērā.

Foto: TVNET
Foto: TVNET

Pašu improvizēts konvojs ar septiņiem dažādu komplektāciju un krāsu defenderiem sāka braucienu cauri pilsētai, lai dotos bezceļu izslavētās "333" trases virzienā. Konvojā tika pārstāvēti visi trīs Defender modeļi: divdurvju Defender 90, piecvietīgais Defender 110 un astoņvietīgais Defender 130, kura garums pārsniedz 5,3m. To vidū arī defenderis, kas tik tikko atgriezies no Dakāras rallija Saūda Arābijā, kā arī Defender 110 versija, kas izlaista 75. jubilejai par godu un pieejama tikai 1948 eksemplāros - atbilstoši pirmā defendera izlaišanas gadam. Stāvot pie luksoforiem, nevarēja nepamanīt apkārtējo gājēju un šoferu skatienus, smaidus un pat kāda vīrieša augsti pacelto īkšķi mūsu virzienā. Tas vedināja domāt, ka defenders ir iekārojams un patiešām izceļas uz salīdzinoši vienveidīgo ikdienas auto fona.

Foto: TVNET
Foto: TVNET

Defendera virsbūves dizains ir ikonisks un nav mainījies visā tā pastāvēšanas laikā. Auto raksturs parādās robustajā un askētiskajā dizainā, kurā nav nekā lieka. Taču tas nepavisam neietekmē komforta līmeni, kas defenderī ir augsts: salons ir plašs, ir daudz vietas personīgo mantu glabāšanai, ērti un mīksti sēdekļi, augstas kvalitātes audio sistēma un funkcija ārējo trokšņu slāpēšanai, ļaujot izbaudīt pilnīgu mieru. Un virsbūves krāsas - simpātiskos pasteļtoņos, kas šķietami padara maigākas robustās formas.

Sirdis sāka pukstēt straujāk un adrenalīns pieņēmās spēkā, kad beidzot izbraucām no Rīgas un iebraucām klajā smilšu laukā, aiz muguras atstājot asfaltētos un defendera spējām garlaicīgos ceļus. Vēlme kārtīgi izbraukāties pa bezceļiem un izbaudīt, uz ko tad šis auto ir spējīgs, bija ārkārtīgi liela. Lai nenomaldītos neceļos un brauciens noritētu droši arī tiem, kuri ikdienā ar ekstrēmiem apstākļiem nav uz tu, bezceļu ekspedīciju vadīja apvidus auto entuziasts un "4x4 Centrs" vadītājs Edvīns Bauers.

Foto: TVNET
Foto: TVNET
Foto: TVNET

Edvīna vadībā uzzinājām par visām auto īpašajām funkcijām un to lietošanu, par ko viņš pirms dažādiem šķēršļiem vai ceļa seguma maiņas paziņoja pa rācijām, kas atradās katrā mašīnā. Uzslava Land Rover par to, ka visu būtiskāko tehnisko iestatījumu un režīmu maiņu iespējams veikt vien ar vienu vai diviem klikšķiem askētiskajā panelī vai skārienjutīgajā 10 collu ekrānā, tādā veidā neļaujot novērst uzmanību no būtiskākā neparedzamos apstākļos - no ceļa. Mainoties videi, testējām pieejamās funkcijas - paaugstinājām un pazeminājām klīrensu, izmantojām speciālus smilšu, dubļu un sniega režīmus. Patiešām pārsteidza ērtā un vieglā auto vadāmība. Pat izaicinošākajos apstākļos auto varēja stūrēt kaut ar vienu roku. Arī tā gaita pa bedrainu vai kalnainu vidi bija gluži kā jahtai pa jūras viļņiem. Noteikti lielu lomu spēlē arī izturīgā piekares sistēma, kas paredzēta triecienu absorbēšanai.

Visizaicinošākais un nenoliedzami arī adrenalīna pilnākais bija brauciens stāvos smilšu kalnos un lejā no tiem. Šķita, ka galvā cīnās divas dažādas domas starp emocionālo "Tas nav iespējams, mēs apgāzīsimies!" un racionālo "Ja jau mēs esam šī kalna priekšā un tieši ar šo auto - tas pilnīgi noteikti ir iespējams." Auto pilnībā bez piepūles uzbrauca kalnā 45 grādu stāvumā, pateicoties tā pilnpiedziņai, pazeminātajiem ātrumiem, paaugstinātajam klīrensam un maksimālai saķerei ar visu veidu reljefu. Liels palīgs te bija arī 360 grādu kamera, kas filmēja visu notiekošo auto apakšā, priekšā, aizmugurē un katra riteņa ārmalā. Īpaši noderīgi tas bija katrā situācijā, kad, braucot augšā kalnā, nav iespējams pārredzēt, kādā virzienā turpinās ceļš. Tāpat arī riteņu kameras palīdz ieraudzīt no šofera krēsla neredzamos koku celmus vai lielus akmeņus un veiksmīgi izbraukt starp tiem, nesaskrāpējot auto. Braucot lejā no kalna, ļoti ērta bija automātiskā bremzēšanas sistēmas, kas darbojas pati, ja šoferis atlaidis bremzes pedāli.

Foto: TVNET
Foto: TVNET
Foto: TVNET

Defenderis bezceļu brauciena laikā tika galā ar visu: ar sniegu, smilšu kaudzēm, dziļiem dubļiem un lielām peļķēm, kalniem un lejām, traktoru iebrauktām risām, akmeņiem un uz ceļa nogāztiem baļķiem. Šī pieredze radīja pārliecību, ka auto tiks galā visekstrēmākajos apstākļos un nepievils nevienā situācijā. Te nu jāpiemin fakts, ka ne velti 2021. gadā Land Rover Defender tika atzīts par Latvijas 4x4 apvidus gada auto, kas tika noteikts trīs mēnešu ilgā testēšanā, izkonkurējot 25 citus apvidus auto.

Lai arī elpu aizraujošās emocijas sita augstu vilni, mūsu piedzīvojums nepavisam vēl nebija galā. Tālāk mūsu ceļš veda uz briežu dārzu Morē. Arī turp, lai izbaudītu auto priekšrocības un būtu interesantāk, devāmies nevis pa asfaltētu šoseju, bet gan pa bedrainiem un dubļainiem zemes ceļiem. Saņēmām ziņu, ka mūs gaida pārsteigums. Šķita, ka tas būs kas simbolisks, taču patiešām liels bija pārsteigums, kad blakus briežu dārzam pacēlās helikopters, ko rotāja pamanāms Defender uzraksts.

Emocijas tikai auga, kad jau pēc pāris minūtēm lidinājāmies virs Gaujas senlejas Siguldā un Turaidas pils. Pēc tam prieka un adrenalīna pilni, ar smaidiem sejās kāpām savos defenderos un devāmies uz Cēsīm, lai pavisam īpašā atmosfērā baudītu pasakainas piecu kārtu vakariņas restorānā "Kest" šefpavāra Māra Jansona vadībā. Šī noteikti bija lieliska vieta, kur gan nosvinēt neaizmirstamo dienas piedzīvojumu, gan arī turpināt vairot pārsteidzošās un pozitīvās emocijas. Šī piedzīvotā diena bija kā pierādījums: ja ir jaudīgs un piemērots auto, tad dienas laikā var pabūt gan dubļos līdz ausīm (burtiski), gan arī malkot glāzi šampanieša smalkā restorānā.

Land Rover Defender viennozīmīgi ir tiem, kuri dievina izaicināt sevi un gūt adrenalīnu, braucot pa bezceļiem. Piedzīvojumu meklētājiem, kuri vēl dienas sākumā nezina, kur piedzīvojums viņus aizvedīs un kuri pilnīgi noteikti nevēlas sevi ierobežot piedzīvojuma mērogā. Tāpat arī tiem, kuri novērtē augstu kvalitāti un braukšanu ar stilu.

Raksta autore: Līga Mežmaliete

Raksts tapis sadarbībā ar Land Rover. 

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu