Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

"Juke" ar diviem motoriem. Braucam ar jaunāko "Nissan" hibrīdu

"Nissan" mazākais krosovers "Juke" līdz šim itin labi iztika ar vienu vienīgu dzinēju. Tas ir viena litra trīscilindru turbo, pēc izvēles arī ar divsajūgu pārnesumkārbu. Tagad japāņi nolēmuši iet tālāk un aprīkot šo auto ar īstu hibrīdiekārtu.

Plakanā metāla kaste motortelpā, no kuras nāk ārā oranži augstsprieguma kabeļi, apliecina, ka mums patiesi ir darīšana ar īstu pašuzlādes hibrīdiekārtu, nevis švaku vieglā hibrīda analogu.

Atšķirībā no konkurentiem "Nissan Juke Hybrid" izmantots parasts atmosfēriskais 1,6 litru četru cilindru dzinējs bez turbokompresora. No vietas "Juke Hybrid" izkustas ar tipiski elektrisku skaņu.

Elektromotora jauda ir 36 kW jeb 49 ZS, kas ir trešdaļa visas iekārtas jaudas. Tā ir 143 ZS. Paātrinājums uz papīra gan ir tikai kādu pusotru sekundi labāks nekā benzīna turbo ar 114 ZS. Tas tāpēc, ka hibrīds ir par saviem 100 kilogramiem smagāks.

Kādi ir ieguvumi no hibrīda?

"Nissan" apgalvo, ka pilsētā 67% var braukt tikai ar elektrību, attiecīgi vidējais patēriņš zem pieciem litriem ir viegli sasniedzams mērķis. Būtībā "Nissan" izgatavojis krosoveru, kas līdzinās hibrīda vecmeistaru Toyota modeļiem. Litija jonu baterijas ietilpība arī ir līdzīga - 1,2 kWh. Šis ieguvums ir jūtams CO2 izmešos. Te tie ir 111 g/km, kamēr parastajam "Juke", kas ir vājāks, ir ap 140 g/km. Papildu maksa par šo ieguvumu ir 2400 eiro.

Uz augšu