Tas tādēļ, ka jau gadu desmitiem pastāv šāda veida bizness,” skaidro Dikstains.
Krievijas lidmašīnas arī tiek apkalpotas valstīs, kuras atļauj savas gaisa telpas izmantošanu Krievijas lidmašīnām. Tas gan tiek darīts slēpti, bet zināms, ka Krievijas Federālā gaisa transporta aģentūra ir devusi atļauju Dubaijas kompānijai “Global Jet Technic” veikt Krievijas lidsabiedrību “Boeing 737” un “Airbus” remontu un apkopes.
Pēc vairākiem mēnešiem spiediena, ko izdarījusi ASV, Turcija pagājušajā nedēļā aizliegusi Krievijas lidmašīnām Turcijas teritorijā veikt degvielas uzpildi un lidmašīnu apkopi. Tiek norādīts, ka ASV brīdinājušas arī citas bijušās padomju republikas, ka par Krievijas lidmašīnu apkalpošanu pret tām var tikt noteiktas sankcijas.
Tāpat Krievija pati sākusi ražot savas rezerves daļas Rietumu lidmašīnām. Pērn Krievijas Federālā gaisa transporta aģentūra devusi atļauju “Aeroflot” servisa kompānijai “A-Technics” ražot savas rezerves daļas. Šeit tiek runāts par rezerves daļām pilota kabīnei, kondicionēšanas sistēmai un apgaismojumam, kā arī bremzēm un lidaparāta virsbūvei.
Fizikas likumi nav atcelti
Krievijas aviokompānijas gan var saskarties ar daudz nepatīkamāku problēmu – pašmāju “Sukhoi SuperJet 100” rezerves daļu trūkumu. Šīs lidmašīnas tiek izmantotas reģionālajos lidojumos, un tajās tiek izmantoti 70% ārvalstu rezerves daļu, kam ir grūti atrast analogus, jo tās nav tik izplatītas kā “Airbus” un “Boeing”.
Ir arī informācija par to, ka Krievijas lidsabiedrības raizējas par iespējamu aizdedzes sveču deficītu, kuras nav iespējams aizstāt. Ja analogus neizdosies atrast, tad dīkstāvē nonāks liela daļa no 160 “Sukhoi SuperJet” lidmašīnām.