Šodienas redaktors:
Vita Daukste-Goba

Plaisas "Amazon" cietoksnī: Kā interneta gigants tiek galā ar samilzušajām problēmām?

Raksta foto
Foto: AFP / Scanpix

“Amazon” vēl relatīvi nesen tika uzskatīts par ietekmīgāko interneta tirdzniecības vietu pasaulē. Tomēr pašlaik “Amazon” saskaras ar virkni problēmu. Kompānijai ir nācies atlaist tūkstošiem darbinieku, kā arī samazināt darbības virzienus.

“Visa veikals” - tā iepriekš tika saukts “Amazon”, kas gadiem ilgi strādājis, nemitīgi paplašinot savu darbību un veicot dažādus eksperimentus. Tagad kaut kas ir nogājis greizi, jo uzņēmums slēdz birojus, samazina biznesa virzienus, kā arī ir atlaidis 27 000 darbinieku. Tas viss norāda, ka kompānijai “bezgalīgās izaugsmes ēra” ir beigusies.

Kopš kompānijas dibināšanas brīža pirms 29 gadiem, kad “Amazon” bija grāmatu tirgotājs, kompānija stauji augusi un pārdod teju visu, ko vien var iedomāties. Tāpat – kompānija daudz ko pati arī ražo. Uzņēmumā strādā aptuveni 1,3 miljoni darbinieku, un 2022. gadā gada ienākumi sasniedza 500 miljardus dolāru. Tāpat kompānija pērk vai rada jaunas kompānijas transporta, finanšu, veselības aprūpes un citās nozarēs.

Tomēr jau pagājušajā vasarā “Amazon” šķietami varenajā cietoksnī sāka parādīties pirmās plaisas - “Amazon” paziņoja, ka darbā pieņemti pārāk daudz darbinieku un ir pārāk paplašinājusi loģistikas operācijas, tādēļ kļuva nepieciešams samazināt darbinieku skaitu un samazināt izaugsmes tempu.

Lai gan daudzi citi tehnoloģiju giganti, kā “Google”, “Microsoft” un “Facebook”, rīkojušies līdzīgi un atlaiduši lielu daļu personāla, “Amazon” darbinieku atlaišanas jomā ir līderis. Seši esošie un bijušie kompānijas izpilddirektori anonīmi atklājuši, ka tas devis lielu morālo triecienu darbiniekiem.

Svarīgākais
Uz augšu