Kopumā par smēķēšanu, ja to ir izdarījusi nepilngadīga persona, VP pērn sastādījusi 1600 administratīvos pārkāpuma protokolus, kas ir vairāk nekā gadu iepriekš. Savukārt par e-cigarešu iegādi un glabāšanu, ja to izdarījis bērns, sastādīti 1149 administratīvie protokoli. Papildus situāciju uzrauga arī pašvaldības policija.
Savukārt VID sēdes laikā vērsa uzmanību uz sagaidāmajiem riskiem, ja stāsties spēkā grozījumi Tabakas likumā attiecībā uz aromātu aizliegumu e-cigarešu šķidrumiem un tabakas aizstājējproduktiem, kā arī akcentēja akcīzes nodokļa ietekmi uz patēriņu. Dienests sniedza priekšlikumus - ieviest pilnīgi jaunu konceptu kontroles mehānismu izstrādei, arī paredzot stingrākas sodīšanas mehānismus, ņemt vērā akcīzes nodokli kā efektīvu līdzekli pieejamības ierobežošanai. Daudz efektīvāk strādā tie smēķēšanas produktu ierobežojumi, kas ieviesti visā ES, uzskata VID.
Smēķēšanas ierobežošanas valsts komisija vienojās turpināt darbu pie vairākiem priekšlikumiem. Proti, paredzēt kriminālatbildību arī par e-cigarešu nelegālu apriti, tai skaitā, glabāšanu un pārvietošanu, šobrīd šāda atbildība ir par tabakas izstrādājumu nelegāli apriti, kā arī precizēt Tabakas likumā iekļauto regulējumu par tirdzniecību internetā.
Tāpat komisija vienojās regulāri informēt e-cigarešu mazumtirgotājus par Tabakas likumā noteiktajiem ierobežojumiem, tāpat informēt sabiedrību par to, kur vērsties, ja redz iespējamus pārkāpumus, vērsties ar oficiālu vēstuli pie Eiropas Komisijas, aicinot visā ES aizliegt pievienot elektroniskajām smēķēšanas ierīcēm aromatizētājus, regulāri pārskatīt akcīzes likmes visiem tabakas un nikotīna saturošiem produktiem, kā arī nākotnē paredzēt prasību e-cigarešu tirgotājiem saņemt speciālo atļauju (licenci), līdzīgi kā šobrīd ir noteikts attiecībā uz tabakas izstrādājumiem.
VM, izstrādājot smēķēšanas ierobežošanas politiku, seko līdzi Pasaules Veselības organizācijas veiktajiem izvērtējumiem un rekomendācijām, kā arī seko līdzi citu ES valstu praksei.