Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

Ietekmīgs medijs atsakās maksāt par "Twitter" ķeksīti un pieredz Maska uzbrukumu (3)

Raksta foto
Foto: AFP / Scanpix

Ietekmīgais ASV izdevums “The New York Times” ir zaudējis zilo ķeksīti platformā “Twitter”, jo atteicies maksāt par verificēta profila statusu. Tikmēr sociālā tīkla īpašnieks, reaģējot uz to, izvērsis vārdisku uzbrukumu pret mediju, vēsta BBC.

“Twitter” 1. aprīlī sācis noņemt verifikācijas atzīmes profiliem, kuri atteikušies maksāt par verificētā profila statusu, kas atzīmēts ar zilu ķeksīti. “The New York Times”, līdzās citām nozīmīgām organizācijām un slavenībām, paziņoja, ka nemaksās par šo statusu, tieši tādēļ “Twitter” īpašnieks un vadītājs Īlons Masks izteica apvainojumus medijam.

“Īstā traģēdija ir tā, ka “NYTimes” propaganda nemaz nav interesanta. Tāpat viņu ziņu lente ir pielīdzināma caurejai. Tā nav lasāma,” savā “Twitter” kontā rakstīja Masks.

Ne “Twitter”, ne “The New York Times” nav komentējuši Maska izteikumus.

Jaunie “Twitter” noteikumi paredz, ka zilie ķeksīši, kas agrāk tika piešķirti oficiālajiem profiliem, tiks aizvākti, ja profilu īpašnieki nemaksās par verificētā statusa saglabāšanu. Organizācijām jāmaksā 1000 dolāru (920 eiro) mēnesī, lai saņemtu zelta verifikācijas ķeksīti, kamēr privātpersonām par zilo ķeksīti jāmaksā 8 dolāri (7,40 eiro) mēnesī.

Paredzams, ka šis pakalpojums radīs “Twitter” galveno ienākumu plūsmu, taču tas radījis bažas, ka ķeksīši tiks piešķirti visiem, kas maksā, neapstiprinot konta autentiskumu, tas ir, neveicot verifikāciju.

“The New York Times” paziņoja, ka organizācija negrasās maksāt arī par savu žurnālistu individuālo profilu verifikāciju, izņemot “retos gadījumos, kad tas būs nepieciešams informācijas iegūšanai”. Pēc paziņojuma medijs, kura “Twitter” kontam ir 55 miljoni sekotāju, zaudēja verifikācijas atzīmi.

Pašlaik nav skaidrības, vai visām organizācijām ir jāpievienojas maksas abonentpakalpojumiem, lai saglabātu verificēta profila statusu. “The New York Times” ziņo, ka desmit tūkstošiem sekotāko organizāciju “Twitter” vajadzētu būt izņēmumu sarakstā, ņemot vērā, ka tā teikts iekšējā “Twitter” dokumentā.

Kopš decembra “Twitter” ir izveidojis verifikācijas ķeksīšus trīs krāsās – zelta ķeksīši ir biznesa organizācijām, pelēkie – valsts un ar valdībām saistītiem profiliem, bet zilie – privātpersonām.

Lai arī vairākas mediju organizācijas, kā CNN, “LA Times” un “Washington Post”, bija paziņojušas, ka nemaksās par “Twitter verifikāciju, šiem profiliem ir zelta ķeksītis.

Tāpat arī citiem “The New York Times” profiliem", kā “New York Times Arts” un “New York Times Travel”, ir zelta ķeksītis.

Bijušie “Twitter” darbinieki norādījuši, ka zilo ķeksīšu noņemšana var aizņemt ilgāku laiku, jo tas lielākoties ir manuāls process.

Slavenības, kā ASV basketbola leģenda Lebrons Džeimss un reperis Ice-T, paziņojuši, ka arī negrasās maksāt par “Twitter” verifikācijas atzīmi, kritizējot jauno sistēmu. Viņu profiliem pagaidām vēl ir zilais ķeksītis.

Svarīgākais
Uz augšu