Lai īstenotu kāda mērķa sasniegšanu, valsts iestādes rīko publiskos iepirkumu konkursus, kuros izvēlas izdevīgāko piedāvājumu no vairākiem pretendentiem. Tas pats ir arī saistībā ar sabiedrības informēšanas kampaņām, kurās valsts iestādes izvēlas, kuras komunikācijas aģentūras būs tās, kas rīkos gaidāmo kampaņu. Tomēr ir redzams, ka valsts iepirkumu konkursos piedalās (un pat uzvar) kompānijas, kuras gluži nevar saukt par godprātīgām.

Tā, piemēram, marta vidū Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja izsludinātajā iepirkumu konkursā “Par otrās sabiedrības informēšanas kampaņas organizēšanu” otrajā kārtā iekļuva piecas mediju aģentūras, tostarp “Alpha Baltic Media”.

22. martā kļuva zināms, ka Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) rīkotajā iepirkumu konkursā “Latvijas veselības tūrisma pakalpojumu popularizēšanas digitālā kampaņa sociālajos tīklos”, kā līgumsumma ir teju 30 000 eiro, uzvarēja tieši “Alpha Baltic Media”.

Tāpat "Alpha Baltic Media" uzvarējusi arī citos LIAA konkursos, piemēram, martā tika uzvarēts konkursā "Redakcionālā satura un mārketinga materiālu popularizēšana sociālajos tīkos un meklētājsistēmās Vācijas tirgū" ar 92 000 eiro vērtu līgumu. Jūnijā ar LIAA noslēgts līgums par 350 000 eiro. Tāpat martā "Alpha Baltic Media" uzvarējusi Jūrmalas domes iepirkumā par sporta pasākuma “Jūrmalas skriešanas svētki” organizēšanu.

Iepirkumu uzraudzības uzraudzības (IUB) dati liecina, ka nesen "Alpha Media Baltic" iesniegusi sūdzības par RTU konkursu, bet pagājušajā gadā - par RSU iepirkumu konkursu.

Tas nebūtu nekas īpašs, ja vien šī kompānija jau iepriekš nebūtu iekūlusies skandālos par nodokļu nemaksāšanu un darbību karteļos.