Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa
Iesūti ziņu!

Foto Rīgā tiek atklāts jaunais Sarkandaugavas pārvads (8)

Papildināts
Tiek atklāts jaunais Sarkandaugavas pārvads
Tiek atklāts jaunais Sarkandaugavas pārvads Foto: Jānis Škapars/TVNET

Ceturtdien, 6. aprīlī, Rīgā tika atklāts Sarkandaugavas pārvads pāri dzelzceļam Rīga-Skulte. Jaunais Sarkandaugavas pārvads kopā ar Austrumu maģistrāles projektu ļaus būtiski uzlabot satiksmes plūsmu galvaspilsētā, pārvada atklāšanas ceremonijā klāstīja Rīgas vicemērs Vilnis Ķirsis (JV).

Foto: Tiek atklāts jaunais Sarkandaugavas pārvads

Kā galvenos ieguvumus no jaunā pārvada Ķirsis minēja kravas automašīnu plūsmu novirzīšanu no pilsētas centra un sastrēgumu mazināšanu Sarkandaugavā.

"Sarkandaugavas pārvads ir viena no vērienīgākajām satiksmes infrastruktūras jaunbūvēm pēdējās desmitgadēs, un apvienojumā ar Austrumu maģistrāli šis ir būtisks posms Rīgas satiksmes plūsmu sakārtošanā - gan pats pārvads, gan izbūvētie krustojumi un piebraucamie ceļi ievērojami atvieglos satiksmi, transporta kustība starp Vecmīlgrāvi un Rīgas centru būs ātrāka, kravas transportam piebraukšana ostai būs ērtāka," teica Ķirsis.

Viņš norādīja, ka Rīgas infrastruktūras atjaunošanā un attīstībā pašlaik tiek ieguldīts lielākais finansējums pilsētas jaunāko laiku vēsturē. Skatot visus projektus kopumā, runa ir par vairākiem simtiem miljonu eiro - tajos ir gan ievērojami pilsētas līdzekļi un valsts līdzfinansējums, gan ļoti nozīmīgas Eiropas Savienības fondu investīcijas.

Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora amata pienākumu izpildītājs Jānis Vaivods informēja, ka Austrumu maģistrāli plānots pabeigt šī gada rudenī. Abi objekti kopā veidos tranzīta ceļu kravas transportam, kas būtiski atslogos pilsētas vēsturisko centru.

Tāpat tuvākā pusotra gada griezumā ir iecerēts sākt darbu pie Kundziņsalas pārvada izbūves.

Savukārt finanšu ministra padomnieks budžeta jautājumos Ints Dālderis (JV) uzskata, ka šī pārvada atklāšana ļaus Rīgas ekonomisko potenciālu pacelt daudz augstākā līmenī. Viņš pieminēja arī citu lielos infrastruktūras projektus, kas ļaus attīstīties galvaspilsētai, Rīgas ostai un valstij.

Sarkandaugavas pārvads uzbūvēts pāri dzelzceļam Rīga-Skulte. Līdztekus pārvadam atklāts arī velo un gājēju ceļš Mangaļi - Sarkandaugava.

Pēc pārvada atvēršanas satiksmes dalībniekiem jāņem vērā vairākas satiksmes organizācijas izmaiņas. Piemēram, būs mainīta satiksmes organizācija Tilta un Duntes ielas krustojumā. Braucot virzienā no Mežaparka, pa Tilta ielu nevarēs nogriezties pa labi no Tilta ielas uz Ganību dambi vai Tvaika ielu. Šo manevru varēs veikt tikai sabiedriskais un operatīvais transports.

Braucot pa Duntes ielu, virzienā no Centra, pie Tilta ielas būs iespējams veikt tikai labo manevru uz Tilta ielu virzienā uz Mežaparku un nebūs iespējams braukt virzienā uz Ganību dambi vai Tvaika ielu.

Tiks slēgta arī kravas transporta kustība pa Tilta ielu virzienā no Mežaparka uz Centru.

Līdz ar to, saskaņā ar minētajām satiksmes organizācijas izmaiņām, pēc Sarkandaugavas pārvada atvēršanas pilnībā aizliegs kravas transporta kustību pa Duntes ielu, sākot no Bukultu ielas abos virzienos un pa Tilta ielu abos virzienos.

Sarkandaugavas pārvada būvniecību uzsāka 2020.gada aprīlī un tā noslēdzās pērn rudenī, kad veica arī pārvada slogošanu.

Pārvada garums bez nobrauktuvēm ir 454,4 metri. To veido septiņas atsevišķas laidumu konstrukcijas abos virzienos un divi pieslēgumi - pie Viestura prospekta un pie Tvaika ielas.

Paredzēts, ka jaunais pārvads būtiski uzlabos satiksmes plūsmu maģistrālajās ielās Sarkandaugavas apkārtnē, ievērojami samazinot sastrēgumus, kā arī dos iespēju novirzīt kravas transporta tranzītu no vietējām ielām.

Pārvada izbūvi Sarkandaugavā veica pilnsabiedrība "Personu apvienība "OTC", kurā ir apvienojušies trīs būvnieki - SIA "Binders," AS "LNK Industries" un "LT betons".

Sākotnēji Sarkandaugavas pārvada būvniecības izmaksas bija plānotas 42,5 miljonu eiro apmērā, no kuriem 27,15 miljonus eiro sedza no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējuma, vienu miljonu eiro - no valsts budžeta, bet pārējo - no pašvaldības līdzekļiem.

Ņemot vērā sadārdzinājumu, kas radās Krievijas sāktā kara Ukrainā dēļ un pret Krieviju un Baltkrieviju ieviesto sankciju dēļ, Sarkandaugavas pārvada būvniecības izmaksas sasniedza 44 miljonus eiro.

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu