Krievijas aviācijas nozare ir viena no tām, kura rietumvalstu noteiktās sankcijas izjutusi no to pieņemšanas brīža. Kopš liegts piegādāt Krievijas aviokompānijām rezerves daļas, kā arī nodrošināt lidmašīnu tehnisko apkalpošanu un apdrošināšanu, agresorvalsts aviokompānijām jābūt radošām, lai bizness pavisam neapstātos. Un nu pienācis brīdis, kad lidaparātus jau sāk sūtīt apkopei uz citām valstīm.
Paši tomēr remontēt neprot - "Aeroflot" lidaparātus apkopei nākas sūtīt uz citu valsti (10)
Iepriekš jau izskanējis, ka sankciju dēļ Krievijas aviokompānijām nākas izjaukt daļu lidmašīnu, lai iegūtu rezerves detaļas tām, ar kurām vēl notiek lidojumi. Taču izrādās, ar šo drastisko soli nepietiek, jo vietējā tirgū nav kompetences remontu veikšanai.
Krievijas medijs RBC ziņo, ka
Krievijas lielākā aviokompānija "Aeroflot" ir bijusi spiesta nosūtīt vienu no savas flotes lidaparātiem - "Airbus A330-300s" - remontdarbu veikšanai uz Irānu.
Pieejamā informācija liecina, ka apkope nepieciešama lidmašīnas nosēšanās mehānismam.
Lidaparāts Teherānā ieradās 5.aprīlī, un apkopes darbus veiks Irānas aviokompānija "Mahan Air". Krievijas "Aeroflot" ir apstiprinājusi, ka ir nosūtījusi vienu no savām lidmašīnām uz Irānu, lai veiktu apkopi, uzsverot, ka "Mahan Air" ir "nepieciešamais aprīkojums un aprīkojums, sertifikāti un liela pieredze" un tiek paredzēts, ka apkope tiks veikta "augstā līmenī".
Krievija parakstīja līgumu ar Irānu, kas pati jau ilgus gadus ir pakļauta starptautiskajām sankcijām, par aprīkojuma un rezerves daļu piegādi Krievijas aviācijas nozarei, kā arī par Krievijas lidmašīnu remontu un apkopi jau pērnā gada jūlijā.
Izskanējis, ka Irānas aviokompānijas lidaparātu apkopi veiks arī citām "Aeroflot" grupas lidsabiedrībām, tostarp "Rossiya airline" un "Pobeda".
Jāatzīmē, ka šī ir pirmā reize, kad "Aeroflot" nosūtījusi lidmašīnu apkopes veikšanai uz citu valsti. Lai gan jau iepriekš slēgti līgumi ar citu valstu kompānijām par lidaparātu apkopi, tas tomēr līdz šim noticis Krievijā. Tā vēl 2021.gada vasarā "Aeroflot" bija parakstījusi ilgtermiņa līgumu ar Hongkongā bāzēto uzņēmumu HAECO (Hong Kong Aircraft Engineering Company) par lidaparātu apkopi un remontdarbiem, taču izskanējis, ka noteikto sankciju un tieši Krievijas atslēgšanas no starptautiskās maksājumu sistēmas "Swift" dēļ norēķināšanās kļuvusi teju neiespējama. Līdz ar to HAECO nolēmis atkāpties no līguma.