Šodienas redaktors:
Jānis Tereško
Iesūti ziņu!

Kristīne Virsnīte atklāti par satura veidotāju darbu: tā pamatā ir autentiskums un attiecību uzturēšana

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Sociālie mediji arvien vairāk atgriežas pie pirmsākumiem, kad to pamata mērķis bija savstarpējo attiecību uzturēšana. Pat, ja nereti nemaz nav tik grūti kļūt par pamanāmu personu, piemēram, iegūt gana daudz sekotāju Instagram, lai uzsāktu dažādas sadarbības un padarītu sevi atpazīstamu šajā vidē, tad daudz grūtāk ir atrast īsto recepti, lai šajā vilnī noturētos ilgāku laiku. Daudz grūtāk ir radīt saturu kvalitatīvi, ilgtspējīgi un sekotājiem vērtīgā veidā, ko par galveno panākumu atslēgu atzīst TV personība, satura veidotāja, Samsung vēstnese Kristīne Virsnīte un dalās ar vairākiem nozīmīgiem padomiem un satura tendencēm, kas var palīdzēt attiecības ar sekotājiem veidot ciešākas un ilglaicīgākas.

Saglabāt autentiskumu un patiesumu

Neskatoties uz to, ka sociālie mediji nereti atkal un atkal pārsteidz ar jauniem algoritmiem, kuru dēļ satura veidotājiem ir ļoti rūpīgi jāplāno savas publikācijas, Kristīne uzsver, ka nav tas influenceris, kurš stratēģiski rēķinātu, kāds saturs būs vislabākais. Pirmais un svarīgākais nosacījums, lai noturētu ilgstošas attiecības ar saviem sekotājiem, ir saglabāt realitātes sajūtu. To, kā atzīst Kristīne, viņai palīdz izdarīt publikācijas storiju formātā, kas esot gluži kā mazāk filtrēta dzīves daļa, ko atklāj citiem. Autentiskumu palīdz radīt nišas saturs, tādēļ katram ir svarīgi padomāt, kas varētu būt viņa niša un darboties tajā. Katram ir savas intereses un, izvēloties veidot saturu, kas balstīts uz tām, saturs būs patiess un autentisks, ko novērtēs sekotāji. Tas arī ļauj redzēt lielāku vērtību savam darbam sociālajos medijos, saņemot atgriezenisko saikni, ka ir izdevies kādu iedvesmot mainīt savu dzīvi.

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Kā stāsta Kristīne: ”Man būšana Instagramā vienmēr ir bijusi ar misijas sajūtu, citādi nesaskatu nozīmi tam, ko daru. Reiz man kāds cilvēks sacīja, lai neaizraujos ar būšanu tik atklātai, tam neesot jēgas, taču es tam nepiekrītu. Saņemu ļoti daudz vēstuļu no sievietēm, kuras uzdrošinājušās aiziet no darba, kas nerada gandarījumu, mācījušās rūpēties par sevi, jo dzirdējušas manu izdegšanas stāstu, pārtraukušas vardarbīgas attiecības, jo esmu runājusi par emocionālo vardarbību, kā mācos to atpazīt, meklējušas atbalstu pie psihologiem, psihoterapeitiem, nonākot grūtībās, jo esmu bijusi atklāta un stāstījusi par savu pieredzi, ģimenes ir uzdrošinājušās un devušās ceļojumos, atklājot sev jaunu pieredzi. Sociālie mediji ir par šo – par iedvesmu!”

Atrast sev piemērotāko satura veidošanas formātu

Kad ir atrasts savs īpašais, autentiskais saturs, vienlīdz svarīgi domāt arī par formu, kā to pasniegt. Kādam būs vieglāk izteikties caur spilgtām fotogrāfijām vai izteiksmīgiem tekstiem, bet citam – izmantojot video. Lai saturs arī sekotājiem šķistu nesamākslots, pašam influencerim ir jājūtas ērti.

“Ir svarīgi ļaut sev justies brīvam, radot saturu brīžos, kad ir ko teikt, nevis mākslīgi. Tādēļ man ļoti patīk reels formāts, storiji, jo esmu video cilvēks, un šis izteiksmes veids man vienmēr ir bijis tuvs. Rakstīts teksts var radīt mulsumu, jo katru vēstījumu uztveram caur savām vērtībām un tā brīža noskaņojumu, bet video ļauj no tā labāk izvairīties,” par savu pieredzi stāsta Kristīne. Satura formāts arī noteiks to, kādas ir vajadzības ierīcēm, ar ko tas tiek veidots. Kristīne izmanto jaunāko Samsung Galaxy S23 sērijas viedtālruni, kam īpaši kvalitatīva ir arī selfiju kamera. Pateicoties ātram autofokusam un Samsung pirmajai Super HDR selfiju kamerai, ar to iespējams iemūžināt ievērojami labākus selfijus un video, kas ir ļoti būtiski, ja saturs vairāk tiek radīts, izmantojot priekšējo kameru.

Izmantot tehniskās iespējas kvalitatīvam saturam

Vēstījumam sociālajos medijos ir jābūt atklātam, ar godīgām sajūtām, jo dzīve nesastāv tikai no nopulētā, skaistā un košā. Ir svarīgi neradīt citiem sajūtu, ka esi pārcilvēks, kuram viss izdodas. Tomēr vienlaikus sociālie mediji pieprasa, lai arī šis īstais stāsts tiktu izstāstīts labā tehniskā kvalitātē – lai video ir stabili, lai fotoattēli ir asi un skaidri. Svarīgi arī Instagram iestatījumos izvēlēties iespēju ievietot saturu maksimāli labākajā kvalitātē.

Raksta foto
Foto: Liene Petersone/Liene Petersone

Kā stāsta Kristīne, izvēloties viedierīci, ar ko tiks veidota lielākā daļa satura, ir jāpievērš uzmanība arī tehniskām niansēm. Kristīne uzsver, ka Galaxy S23 Ultra viedtālrunim, ko viņa ikdienā izmanto, ir daudzas priekšrocības un stiprās puses tieši sociālo mediju satura radīšanai: ”Šī viedtālruņa kamerai ir super jaudīga stabilizācijas sistēma un iespējams, ātri pārvietojoties, radīt ļoti plūstošus video, kas man ir svarīgi, jo bieži radu saturu, esot kustībā. Ar to arī iespējams radīt tik skaistus foto, kuriem nav nepieciešami filtri, ļaujot saglabāt o attēlu autentisko noskaņu. Vienu vakaru, piemēram, eksperimentēju ar nakts portretu un redzu, cik brīnišķīgus foto iespējams radīt tumsā.” Ar Galaxy S23 Ultra uzņemt kinematogrāfiskus, iespaidīgus attēlus un video, pateicoties 200 MP kameras sensoram gan diennakts gaišajās stundās, gan tumšajās, varēs ikviens. Pateicoties uzlabotajai mākslīgā intelekta tehnoloģijai, attēli, kas uzņemti vājā apgaismojumā, tiks automātiski pilnveidoti, izceļot objekta detaļas un krāsu toni.

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Veidot un uzturēt attiecības

Labam influencerim ir jābūt izpratnei par to, ka komunikācija ar sekotājiem ir divos virzienos. Attiecības ir ne tikai jāizveido, bet arī jāuztur un jābūt pret tām atbildīgam. Kristīne par savu izpratni, ko nozīmē būt influencerim, stāsta: “Būt par influneceri ir būt cilvēkam ar visu savu dzīves stāstu, ne tikai ar krēma burciņu rokās. Lai gan arī tam ir nozīme, jo mēs taču nemitīgi viens otru influencējam gan reālajā dzīvē, gan interneta vidē. Man ir ļoti svarīgi sarunāties ar cilvēkiem, kuri man uzraksta vēstuli, atbildēt, būt sasniedzamai. Tas prasa ārkārtīgi daudz laika un klātesamības, taču es citādi neprotu un arī nevēlos, jo sociālie mediji ir par attiecībām, par cilvēkstāstu.”

Lai vēl kvalitatīvāk iesaistītu cilvēkus sarunās sociālajos tīklos, Kristīne izceļ arī tehnisko iespēju izmantošanu. Piemēram, savā Galaxy S23 Ultra viedtālrunī atklājusi funkcijas, kas paver plašākas iespējas arī šajā ziņā – Director’s View režīms, kas ļauj vienlaikus filmēt to, ko redz un reizē arī sevi, un tas redzams ekrānā mazākajā lodziņā. Tā iespējams vēl precīzāk un autentiskāk nodot savas emocijas ceļojumos tieši tajā pašā brīdī, ļaujot arī saviem sekotājiem piedzīvot šo momentu, radot īpašu savstarpējo saikni.

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Uzzini vairāk par jaunajiem Samsung Galaxy S23 sērijas viedtālruņiem un citām Galaxy ekosistēmas ierīcēm, kas palīdzēs atklāt jaunu pasauli un piedzīvot episkus mirkļus šeit.

Uz augšu