“Daudzās Eiropas valstīs ir noteikts, ka pirmo valsts tehnisko apskati veic pēc trīs vai četriem gadiem, un turpmākās tehniskās apskates veic ik pēc diviem gadiem, piemēram, Somijā, Zviedrijā, Šveicē, Francijā un citviet valsts pirmā tehniskā apskate tiek veikta pēc 4 gadiem. Kulbergs akcentē, ka Latvijā tehniskās apskates biežums ir viens no bargākajiem visā Eiropā, neņemot vērā Eiropas Parlamenta ieteikumus šajā jomā.
Tehniskās apskates biežuma maiņa neatsauksies uz kopējo drošību uz ceļu
Kulbergs arī norāda, ka auto industrijas tendences diktē to, ka jaunas automašīnas ir aizvien kvalitatīvākas un ražotas tā, lai iespējamie bojājumi pēc divu gadu lietošanas nebūtu satiksmei bīstami un neapdraudētu ne autovadītāju, ne citus uz ceļa esošos, līdz ar to rosinātā kārtība ar tehniskās apskates biežuma maiņu jauniem transportlīdzekļiem neatsauktos uz kopējo ceļu satiksmes drošību.
"Mūsdienās ražotāja garantija vairs nav viens vai divi gadi, bet gan industrijas standarts jau audzis līdz 5 un 7 gadiem, kas nozīmē, ka auto tiek uzturēts tehniskā kārtībā no ražotāja puses. Arī pēc septiņiem gadiem automašīnas ir salīdzinoši labā stāvoklī. Lai arī Latvijas ceļi vietām nav labā stāvoklī, tie neskādē jaunām, mūsdienīgām automašīnām tik krasi, lai tās tiktu bojātas jau pēc pāris gadu lietošanas. Šobrīd aktīvi tiek vecināts mūsu autoparks, jo pircēji apzinās, ka jaunu un mazlietotu automašīnu īpašniekiem priekšrocības tehniskās apskates veikšanas biežuma ziņā ir minimālas, tāpēc daudzi neredz iemeslu iegādāties svaigākus automobiļus," esošo situāciju skaidro Kulbergs.