Sarunu šova “Dziļi ar Džili” nākamā tēma "Sekss un Bībele". Septītajā raidījumā režisors Dž. Dž. Džilindžers kopā ar rakstnieci, publicisti, teoloģijas doktori, vairāku akadēmisku un populārzinātnisku publikāciju autori Ilzi Jansoni izzina, kas par seksu īsti teikts Bībelē un kā mīlēties pēc baušļiem. Vai BDSM, orālās baudas seksā un anālais sekss ir pieļaujams īstam kristietim? Un kā ar pornogrāfijas skatīšanos?
Brīdinājums!
Pornogrāfija, orālās baudas - vai tas pēc Bībeles ir grēks? Atbild teoloģe (3)
"[..] Seksuālas attiecības ir pat ļoti atbalstāmas, kamēr tās ir laulāto starpā, kamēr tās ir vērstas uz bērnu radīšanu un kamēr tajās abiem laulātajiem ir prieks," saka teoloģijas doktore Ilze Jansone.
Teoloģe skaidro, ka laulībai ir jābūt pilnībai, kur laulātais ir tuvākais cilvēks, un, ja viens no laulātajiem seksuālās attiecībās prieku negūst, “pēc būtības, ja mēs paskatāmies uz Romas katoļu baznīcu, tad, jā, viņš grēko”.
“Divu laulāto starpā ir jābūt pilnīgai atklātībai, un, ja nav pilnīgās atklātības un laulātais pāris nespēj sarunāties savā starpā par seksu, tad nozīmē, ka kaut kas šajās attiecībās nav pilnīgs,” norāda teoloģe.
[..]
Jautāta, vai laulāto seksuālās attiecībās ir pieļaujams BDSM, orālais vai anālais sekss, teoloģe stāsta: “Kristietībā nav tik strikti kā, piemēram, islāmā, kas ļoti skaidri pasaka – nekāda anālā seksa, jo tas ir netīrs, līdz ar to nešķīsts. Kristietība par šīm praksēm nerunā tik detalizēti, līdz ar to droši vien ir iespējams interpretēt.
Protams, varētu būt jautājums, vai vīrietis neizšķiež savu sēklu orālajā seksā vai potenciāli neaiziet bojā kāds bērns, kurš būtu varējis piedzimt, tādējādi būtu varējis veicināt Dieva pavēli laulības institūcijai.
Bet, kā jau es teicu, kamēr abiem laulātajiem tas ir okei, visdrīzāk, ir atļauts viss."
Kutelīga tēma ir anālā seksa baudas, par kurām arī jautā Džilis: "Varētu būt diskusijas par anālo seksu, tāpēc ka to saista ar Sodomijas grēku un to uzskata par pretdabisku, uzskata, ka tas varētu kaut kādā veidā vairāk nodarīt pāri sievietei, ka sieviete to nevarētu izbaudīt un tamlīdzīgi. Anālais sekss noteikti būtu visvairāk uz robežas un visvairāk diskutējams – vai kristietis drīkst nodarboties ar anālo seksu vai nedrīkst," stāsta Dr. Jansone.
No baznīcas viedokļa skatīties pornogrāfiju ir grēks! "Grēks tāpēc, ka tā cita cilvēka ķermeni padara par objektu, grēks tāpēc, ka grūti teikt, cik daudz brīvprātīgi uzfilmētas pornogrāfijas mums ir. [..] Kristietis pornogrāfiju nedrīkst skatīties tik un tā, jo tas ir ieskats cilvēka intīmajā telpā, tajā, kas ir domāts laulības institūcijas saglabāšanā, tajā, kas ir domāts tikai starp diviem cilvēkiem, un tagad tas tiek padarīts publisks," norāda teoloģe.