Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

LVC vadītājs: Nodokļu maksātājiem jāuztur autoceļu tīkls, kas savulaik veidots trim miljoniem iedzīvotāju (4)

VSIA "Latvijas Valsts ceļi" valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis
VSIA "Latvijas Valsts ceļi" valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis Foto: Sintija Zandersone/LETA

Latvijā esošajiem nodokļu maksātājiem ir jāuztur autoceļu tīkls, kas savulaik tika veidots trim miljoniem iedzīvotāju, trešdien ikgadējā ceļu nozares konferencē "Valsts ceļu tīkls: noturēt esošo vai attīstīt" sacīja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis.

Viņš norādīja, ka Latvijā autoceļu tīkls ir veidots apmēram trim miljoniem iedzīvotāju, kamēr faktiskais iedzīvotāju skaits ir apmēram 1,89 miljoni, bet nodokļu maksātāju - apmēram 900 000.

Lazdovskis atzīmēja, ka tādējādi pārredzamā nākotnē, visticamāk, autoceļu jomā visam naudas nepietiks, un jautājums par prioritāšu izvirzīšanu nezaudēs aktualitāti. Cita starpā ir būtiski saprast, vai ceļu infrastruktūrā nepieciešams saglabāt esošo tīklu, vai ieviest jaunus risinājumus.

Viņš arī pastāstīja, ka patlaban lielākais vairums sūdzību ir par vietējo autoceļu tīklu, kur vidēji nedēļā tiek saņemtas septiņas līdz desmit sūdzības. Reģionālo ceļu jomā mēnesī tiek saņemtas sūdzības vai pieprasījumi vienu līdz divas reizes, kamēr galveno autoceļu jomā sūdzību nav, izņemot Daugavpils šosejas (A6) četrjoslu posmu.

Tāpat Lazdovskis pauda, ka, ja raugās uz galveno un reģionālo autoceļu braukšanas apstākļu kvalitātes attīstību pēdējos gados, tad redzams, ka autoceļu stāvoklis ir būtiski uzlabojies.

"Respektīvi, par tiem ceļiem, pa kuriem pārvietojamies visbiežāk valsts ceļu tīklā, mēs tik bieži vairs nesaskaramies ar problemātiku, kas ir bedres, nekomfortabli braukšanas apstākļi, un līdz ar to arī to sūdzību šajā kontekstā kļūst aizvien mazāk," norādīja kompānijas valdes priekšsēdētājs.

Pēc LVC apkopotajiem datiem, 2022.gadā labā un ļoti labā stāvoklī bija 78,3% galveno Latvijas autoceļu ar asfalta segumu un 57,5% reģionālo autoceļu ar asfalta segumu.

Tikmēr reģionālie autoceļi ar grants segumu labā vai ļoti labā stāvoklī 2022.gadā bija 18,1% gadījumu, apmierinošā stāvokli bija 30,5%, bet sliktā vai ļoti sliktā stāvoklī - 51,4%. Savukārt vietējie nozīmes ceļi ar grants segumu labā vai ļoti labā stāvoklī bija 7,1% gadījumu, kamēr 38,5% bija apmierinošā stāvoklī, bet sliktā vai ļoti sliktā stāvoklī bija 54,4%.

Jau vēstīts, ka trešdien un ceturtdien, 20. aprīlī, notiek ikgadējā ceļu nozares konference "Valsts ceļu tīkls: noturēt esošo vai attīstīt".

Svarīgākais
Uz augšu