Lielākais tūroperators Baltijā “Novaturas Group”, kas ietver arī Latvijas “Novatours”, ieviesis jaunu biznesa stratēģiju 2023.-2025.gadam. Uzņēmums, veiksmīgi pārdzīvojot tūrisma nozares lejupslīdi, izvirzījis ambiciozus mērķus izaugsmei un reģiona līderībai, koncentrējoties uz četrām galvenajām jomām: tehnoloģiju attīstība, ceļotāju pieredzes un izvēles uzlabošana, ilgtspējīgāki ceļojumi un visas komandas iesaiste.
“Novaturas” grupai jauna izaugsmes stratēģija, tostarp arī pievilcīgākas cenas
"Pēdējie gadi tūrisma nozarei bijuši smagi, tomēr spējām veiksmīgi orientēties strauji mainīgajā vidē un pat vairot uzticību savam uzņēmumam. Gaidāmo periodu redzam kā ilgtspējīgas izaugsmes periodu visai grupai un iespēju īstenot ievērojamu kvalitātes lēcienu uz augšu - mūsu mērķis ir vēl vairāk nostiprināt savu vadību un būt par ceļojumu organizatoru, kas ceļošanu dara vieglāku. Jaunā stratēģija iezīmē šo vērienīgo ceļu, kas mums priekšā, un atspoguļo mūsu prioritātes, kas mērķētas uz to, lai mēs būtu lielāka vērtība saviem ceļotājiem, mūsu darbiniekiem, partneriem un akcionāriem," saka “Novaturas Group” izpilddirektors Vitālijs Rakovski.
Tehnoloģijas nodrošinās plašāku ceļojumu izvēli
Pēc izpilddirektora teiktā, viena no galvenajām jomām, kurā “Novaturas Group” turpmākajos trīs gados investēs, būs tehnoloģisko risinājumu un automatizēto rīku ieviešana un izmantošana. "Organizētais tūrisms joprojām tiek uzskatīts par vienu no vismazāk digitalizētajām tūrisma jomām visā pasaulē, un Baltijas valstis nav izņēmums. Tomēr mēs, “Novaturas Group”, cenšamies būt attīstības priekšgājēji. Straujā digitalizācija var sniegt mums konkurences priekšrocības, radītu papildu ērtības un sniegtu plašākas izvēles iespējas ceļotājiem,” saka Rakovski.
Tuvākajā laikā uzņēmums plāno prezentēt atjaunotu mājas lapu, kurā ceļotājiem būs daudz vieglāk izvēlēties un rezervēt savus ceļojumus.
“Novaturas Group” norāda, ka pieaug pieprasījums pēc ceļojumiem, kas rezervēti tiešsaistē, tāpēc noteikti ir jānodrošina pēc iespējas labāka lietotāja pieredze un jāsaskaņo ar augstas kvalitātes servisu.
Vēl viens mērķis ir palielināt piedāvāto ceļojumu daudzveidību, apvienojot lidojumu un viesnīcu piedāvājumu – šim mērķim tiks izmantots dinamisks komplektu risinājums.
Reaģējot uz īpaši dinamisko vidi un pieaugošo konkurenci tirgū, centīsimies izmantot uz algoritmiem balstītus cenu noteikšanas rīkus, kas ļaus uzņēmumam piedāvāt klientiem labākas cenas un palielināt akcionāru ienākumus.
“Dinamiskais komplekts darbojas šādi: varēsim piedāvāt ceļotājiem ne tikai iepriekš sagatavotus ceļojumus, kā to darām šobrīd, bet arī pielāgoties mūsu klientu individuālajām vajadzībām. Piemēram, izmantojot automatizāciju, varēsim piedāvāt ne tikai čarterreisus, bet arī regulāros lidojumus, un klienti varēs izvēlēties būtībā jebkuru viesnīcu, ne tikai tās, kas pastāvīgi ir mūsu sarakstos. Tas nozīmē, ka
ilgtermiņā varēsim būtiski paplašināt galamērķu izvēli, tai skaitā tos, kurus apkalpo aviokompānijas, kas veic regulārus lidojumus.
Tāpat varēsim būtiski palielināt ceļojumu datumu, ilgumu un naktsmītņu dažādības izvēli. Šie ceļojumu piedāvājumi tiks noformēti digitāli, balstoties uz klienta vajadzībām,” skaidro “Novaturas Group” izpilddirektors.
Viņš piebilst, ka tehnoloģiskie un cita veida biznesa paplašināšanas risinājumi palīdzēs uzņēmuma darbību pārveidot no tradicionālā tūrisma operatora par integrētu.
Precīzāki lidojumi, plašāks pakalpojumu apjoms
Rakovski arī uzsver, ka uzņēmums ir identificējis vēl vienu būtisku savas stratēģijas aspektu, kas ir klientu pieredzes uzlabošana.
“Pandēmijas uzliesmojums radīja ievērojamus traucējumus tirgū, liekot ceļotājiem saskarties ar daudzām neērtībām. Aviokompāniju punktualitāte ir ievērojami samazinājusies, un pakalpojumu kvalitāte ir piedzīvojusi nopietnas neveiksmes. Turpretim pieprasījums pēc ceļojumiem ir atjaunojies ātrāk, nekā nozare varētu atgūt nepieciešamās kompetences un darbaspēku, lai nodrošinātu pakalpojumu kvalitāti. Tāpēc
mūsu mērķis ir vēl vairāk uzlabot ceļojumu pieredzi – nodrošinot augstu lidojumu punktualitāti, atbilstošu viesnīcu piedāvājumu un nevainojamu apkalpošanu,"
uzsvēra Rakovski.
Uzņēmums, kas darbojas visās Baltijas valstīs, jau strādā šajā virzienā. Piemēram, pagājušajā gadā “Novaturas Group” uzņēmumi Igaunijā un Latvijā īstenoja būtiskas izmaiņas aviācijas sektorā. Igaunijā uzņēmums ieviesa lidojumus ar jaunās paaudzes Boeing 737 lidmašīnām, savukārt Latvijā paplašināja sadarbību ar airBaltic, kas veic lidojumus ar jaunām lidmašīnām, kas nodrošina augstāku komfortu un zemākas emisijas.
Vēl viens klientu pieredzes uzlabojums ir nepārtraukta pakalpojumu paplašināšana.
"Jaunākās tirgus tendences liecina, ka ceļotāji no tūroperatoriem sagaida lielākas ērtības, drošību un personalizācijas iespējas.
Mēs pieturamies pie šādām vēlmēm, nākot klajā ar vairākiem piedāvājumiem, piemēram, esam ieviesuši minimālās cenas garantiju ziemas sezonai, papildu punktualitātes garantiju, vienlaikus izziņojot piedāvājumus komforta meklētājiem, piemēram, privātus transfērus uz un no Antālijas viesnīcām. Mūsu mērķis ir pārskatāmā nākotnē paplašināt gan maksas, gan bezmaksas līdzīgus pievienotās vērtības pakalpojumus," saka Rakovski.
Videi draudzīgi lidojumi un viesnīcas
Jaunajā “Novaturas Group” stratēģijā ilgtspējība ir noteikta kā viena no prioritārajām jomām." Ir tikai dabiski, ka pieaug bažas par vidi un mūsu nākotni. Lielākajai daļai ceļotāju ir interese uzzināt, kā viņi varētu ceļot ilgtspējīgāk, taču joprojām trūkst izpratnes, tāpēc mēs, kā tirgus līderis, veiksim proaktīvas darbības, lai samazinātu ietekmi uz vidi un sniegtu ceļotājiem informāciju par to, kā viņi var veicināt ilgtspējību," saka Rakovski.
Pēc viņa teiktā,
uzņēmuma mērķis ir sasniegt savus vides mērķus, samazinot CO2 emisijas.
Nozīmīgākais ieguldījums tajā tiks sniegts, veidojot jaunas partnerattiecības ar aviokompānijām, kas izmanto modernas, degvielu taupošas lidmašīnas, un daļēju emisiju kompensācijas mehānisma piemērošanu.
Papildu videi draudzīgākiem lidojumiem “Novaturas Group” sniegs ceļotājiem skaidrāku informāciju par viesnīcām, kas ievēro ilgtspējības standartus, kā arī par prioritāti izvirzīs ceļotāju izglītošanu.
Paliks kompetences centrs
Ceturtā jaunās stratēģijas sastāvdaļa ir darbinieku iesaistīšana. Kā norāda uzņēmuma vadītājs, profesionāla komanda ir veiksmīgu sasniegumu un biznesa paplašināšanas pamats, tāpēc to labklājība un motivācija ir viens no svarīgākajiem stratēģiskajiem virzieniem.
Uzņēmums cenšas būt pievilcīgs darba devējs, veicot reālas darbības, piemēram, piedāvājot organizatorisko struktūru un veicinot profesionālo izaugsmi un talantu attīstību.
“Esam vienīgais tūroperators Baltijā, kas visas savas darbības veic lokāli - no čarterlidojumiem un viesnīcu izvēles līdz tehnoloģiskiem risinājumiem un klientu apkalpošanai.
Kamēr citi tūroperatori pārdod ceļojumus, kas ir komplektēti citās valstīs, mēs visu veidojam uz vietas. Mums ir spēcīgas komandas visās Baltijas valstīs. Tāpēc mēs turpināsim investēt savos darbiniekus, jaunos talantos un attīstīt viņu spējas un zināšanas, lai saglabātu savu pozīciju kā kompetences centrs un saglabātu šo unikālo īpašību, kas mums piemīt,” secina Rakovski.