Ja neesi internetā, tevis nav. Vēl pagājušā gadsimta izskaņā tā teica par uzņēmumiem, taču, laikiem mainoties, tas attiecināms arī uz individuāliem profesionāļiem. Ne velti. Pēdējo 10 gadu laikā ir mainījies veids, kā strādājam, un būtiski palielinājies interneta patēriņš. Piemēram, 2022. gadā viens interneta lietotājs vidēji dienā sociālajos tīklos pavadījis 147 minūtes, bet jauni profesionāļi un pusaudži to darījuši pat 2 līdz 3 reizes ilgāk. Ir tikai pašsaprotami, ka līdz ar to arī biznesa pasaulē sociālie tīkli ir kļuvuši par platformu, kuru izmantot kā atspērienu karjeras attīstībai.

“Esam novērojuši, ka sievietes savā profesionālajā izaugsmē vairāk koncentrējas uz zināšanām, mazāk uz saviem sasniegumiem, tos uztverot kā pašsaprotamus un īpaši nereklamējot. Tomēr mūsdienās tieši personiskie sasniegumi ir tie, kas apliecina ambīcijas un varēšanu, un sociālie tīkli ir laba platforma, kur par tiem pastāstīt plašākai publikai,” saka “Novatore Impact Summit” vadītāja Inga Sīkle.

Iespēja veidot savu personisko zīmolu

Pirms 15 gadiem mūs aicināja uzmanīties, kādu informāciju liekam par sevi internetā, jo to var redzēt potenciālais darba devējs. Tad par personīgā zīmola jēdzienu vēl nedomājām. Šodien domājam. Pat vairāk! Uz Instagram, TikTok, LinkedIn un citu tīklu piedāvātajām iespējām raugāmies kā darba instrumentiem, un to dara gan darba devēji, gan ņēmēji. "CareerBuilder" pētījums rāda, ka 70% darba devēju izmanto sociālos tīklus, lai izpētītu potenciālos kandidātus, un 57% apgalvo - ir mazāka iespēja, ka viņi intervēs tādu kandidātu, kuru nevar atrast interneta vidē.

Savukārt no darba ņēmēja perspektīvas tā ir iespēja - augot interneta un sociālo tīklu lietojumam, ir palielinājusies pieejamība publicitātei un iespējai veidot savu personīgo zīmolu, un izmantot to kā priekšrocību darba tirgū. Daloties ar personīgiem stāstiem, augšupielādējot bildes, video un komentējot, apzināti vai neapzināti veidojam savu klātesamību interneta vidē. Tas viss kopā dod iespēju katram parādīt savu unikālo pieredzi, prasmes, spējas un personību. Tieši tur apzināti vai neapzināti mēs veidojam savu personīgo zīmolu.

Kam tas vajadzīgs? Personīgā zīmola izveidošana ļauj uzrunāt un piesaistīt sev tādus cilvēkus un darba devējus, ar kādiem vēlies strādāt un veidot profesionālās attiecības, kādas uzskati par vērtīgām. Vienlaikus tā ir iespēja pastāstīt, par ko tu iestājies, ko neatbalsti, un parādīt, kāds cilvēks esi kā profesionālis.