Saskaņā ar spēkā esošo regulējumu jau šobrīd televīzijā un radio ir atļauta tikai alus un vīna reklāma. Lai arī likumprojekts pilnībā neaizliegs alkoholisko dzērienu reklāmu televīzijā un radio, tiks aizliegtas šo dzērienu cenu vai atlaižu reklāmas.
VM atzīmē, ka apzinās, ka likumprojektos iekļautie grozījumi paredz virkni ierobežojumu, kas ietekmēs un radīs izmaksas uzņēmējiem - alkoholisko dzērienu ražotājiem un izplatītājiem, Latvijas jurisdikcijā esošiem elektroniskiem plašsaziņas līdzekļiem, reklāmas un mārketinga jomas uzņēmumiem, alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecības un vairumtirdzniecības vietām, azartspēļu organizēšanas vietām.
Tomēr sociālās un veselības izmaksas un zaudējumi, kas rodas lietojot alkoholisko dzērienu un rada sekas gan pašam lietotājam, gan viņa tuviniekiem, gan visai sabiedrībai, ir lielākas, ko apliecina līdz šim veiktie pētījumi un arī finanšu aprēķini, iepriekš skaidroja VM Sabiedrības veselības departamenta direktore Jana Feldmane.
Veselības ministre Līga Meņģelsone (AS) iepriekš pauda, ka izdevumi veselības nozarē tikai un vienīgi alkoholisma problēmu risināšanai ir 56 miljoni eiro, bet vēl nav pat aprēķināts, cik lieli ir netiešie izdevumi. Viņa uzsvēra, ka tās ir milzīgas izmaksas un vienlaikus arī milzīga nelaime, jo starp visām Eiropas valstīm Latvija atrodas pirmajā vietā kā valsts, kurā jau no 15 gadu vecuma tiek izdzerts vislielākais alkohola daudzums uz vienu iedzīvotāju.
"Sabiedrība jau neredz tos bērnus slimnīcās, ar kuriem ārstiem nākas saskarties, kā arī tos cilvēkus, kuri nevar pēc tam samaksāt tos septiņus eiro kā līdzmaksājumu. Tie cilvēki, kuri nemaksās nodokļus, mēs viņiem maksāsim pabalstus, un tā ir problēma. Tālāk tie būs bērni, kas netiks pie izglītības, strādās gadījuma darbus un brauks prom no Latvijas.
Šie grozījumi ir ļoti maigi, jo mēs jau aizliedzam tikai akcijas, nevis alkoholu. Jautājums ir par to, cik tālu varam iet," iepriekš pauda ministre.