Jautāts par to, kāpēc informācija par pārdošanu neizskanēja publiski, Juris teic - tas bija apzināts lēmums. "Mēs komunicējām faktu, ka mūsu uzņēmums pievienojas "Enreach Group" nevis to, ka pārdodam savu biznesu. Tas bija taktisks gājiens, lai nodrošinātu vieglu pāreju un neradītu nevajadzīgu trauksmi klientos un darbiniekos. Mūsu uzņēmums kļuva par daļu no lielākas grupas, un mēs gribējām, lai tieši tas ir tas, ko redz gan klienti, gan darbinieki." Viņš arī piebilst, ka "OSS Networks" nemeklēja publicitātes iespējas:
"Es nezinu, kāds varētu būt iemesls, lai dalītos ar faktu, ka uzņēmums tiek pārdots. Ja vien tas nav tā iemesla dēļ, lai pievērstu riska kapitāla investoru uzmanību. Jā, viņiem tas ir vajadzīgs, lai pārliecinātu pasauli, ka viņi ir veikuši izdevīgu darījumu. Visādi citādi tā man šķiet lieka plātīšanās."
Kāpēc būtu jāzina par pārdošanas darījumiem?
Protams, biznesa īpašnieku apsvērumi ir saprotami, taču kopumā jāatzīst, ka jaunuzņēmumu ekosistēmai tomēr ir svarīgi zināt šos veiksmes stāstus. Un tam ir trīs galvenie iemesli. Pirmais - šādi stāsti palīdzētu precīzāk apkopot datus par Latvijas jaunuzņēmumu ekosistēmu. Tas, ka atpaliekam no Igaunijas un Lietuvas investīciju piesaistes un arī veiksmīgu pārdošanas gadījumu skaita ziņā, ir neapstrīdams fakts. Taču šāda klusēšanas piekopšana nepalīdzēs situācijai mainīties, un Latvija netaps vairāk pamanīta uz starptautiskās jaunuzņēmumu kartes.
Otrais iemesls - jaunuzņēmumu ekosistēmā ir ļoti svarīga viedokļu apmaiņa. Klusēšana nevienam nepalīdz, taču pieredzi var iegūt, tikai to piedzīvojot vai arī mācoties no citiem. Līdz ar to - jo mazāk jaunuzņēmumu ekosistēmas dalībnieku dalās ar savu pieredzi, jo mazāk izglītota ir ekosistēma kopumā.
Trešais iemesls ir pats būtiskākais - jo vairāk mēs zinām par veiksmīgiem jaunuzņēmumu pārdošanas gadījumiem, jo vairāk mums ir ar ko lepoties. Tādējādi pieaug jaunuzņēmumu ekosistēmas prestižs un kādam tas var būt par stimulu beidzot uzdrošināties un veidot savu uzņēmumu.
Klusēšana ir daļa no mūsu - latviešu - mentalitātes, bet biznesā to šoreiz būtu jāmet pie malas.