Iesūti ziņu!

Vidējā atlīdzība par kravas auto nodarītajiem zaudējumiem joprojām ļoti augsta

Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: Aisylu Ahmadieva/Shutterstock

Pēdējos piecos gados vidējā atlīdzība par kravas auto un autobusu nodarītajiem zaudējumiem joprojām ievērojami pārsniedz vidējo atlīdzību par citu transportlīdzekļu radītajiem zaudējumiem, informēja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) pārstāvji, atsaucoties uz apkopoto statistiku.

Pēdējos piecos gados no 2018. līdz 2022.gadam kravas transportlīdzekļi bijuši iesaistīti 31 500 ceļu satiksmes negadījumos, savukārt autobusi - 1828 ceļu satiksmes negadījumos. Vidējā atlīdzība par kravas auto nodarītajiem zaudējumiem šajā laika periodā bijusi 1994 eiro, savukārt par autobusu nodarītajiem zaudējumiem - 1312 eiro.

Pērn kravas transportlīdzekļi nodarījuši zaudējumus vidēji par 2001 eiro, bet autobusi - par 1359 eiro.

Salīdzinot 2022.gada datus ar kopējo vidējo atlīdzību, kas pērn bija 1508 eiro, LTAB secina, ka kravas transportlīdzekļu nodarīto zaudējumu apmērs ir ļoti augsts, savukārt autobusiem - relatīvi zemāks, informē LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Viņš norāda, ka kravu pārvadātāji ir salīdzinoši vieni no bīstamākajiem ceļu satiksmes dalībniekiem, jo ceļu satiksmes negadījumi ir ar smagākām sekām, turklāt viņi arī ļoti bieži pārsvarā uzturas ārzemēs, kur aprēķināto zaudējumu kompensācijas parasti ir augstākas. Līdz ar to šie transportlīdzekļi tiek vērtēti ar augstāku riska pakāpi ceļu satiksmē.

LTAB pārstāvji atzīmē, ka vidējās atlīdzības apmērs gan kravas transportlīdzekļu, gan autobusu segmentā turpina augt līdz ar kopējo vidējo atlīdzību. Piemēram, vidējā atlīdzība par kravas transportlīdzekļu nodarītajiem zaudējumiem pirms 10 gadiem - 2014.gadā - bija 1722 eiro.

Vidējā atlīdzība par pēdējo piecu gadu negadījumiem, kuros kravas transportlīdzeklis vai autobuss bijis cietušais, ievērojami atšķiras. Tā kravas transportlīdzekļu kategorijā tā ir 1847 eiro, savukārt autobusu kategorijā - 939 eiro.

Nepalaid garām!
Uz augšu