Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

FOTO Prezentēta klasiskā "Land Rover Defender" īpašā versija

Foto: Publicitātes foto

​"Land Rover Classic" ir prezentējis pirmo savam vēsturiskajam mantojumam veltīto īpašā izlaiduma versiju - "Classic Defender Works V8 Islay Edition". Ar šo modeli tiek godināts "Rover Car Company" rīkotājdirektors un viens no "Land Rover" dibinātājiem Spensers Vilkss un Ailejas sala Skotijā, kur pirms daudziem gadiem tika ielikti pamati Defender leģendai un radies kompānijas nosaukums. Iedvesmu versijas dizaina un aprīkojuma radītāji smēlušies no Vilksa savulaik lietotā "Land Rover Series IIa", kas tagad ietilpst "Land Rover Classic" kolekcijā, un no Ailejas salas, kur viņš mēdza pavadīt brīvdienas.

Tieši Vilksa Laganas īpašumā Ailejā 1947. gadā tika testēti pirmie robustā "Series I" apvidus auto prototipi. Bet "Land Rover" nosaukums radās, kad vietējais mežsargs Īens Dankans Vilksam pajautāja: "Are you driving a land rover?" ("Vai jūs braucat ar apvidus Rover?").

Tā kā jaunais "Islay Edition" tehniski ir identisks "Classic Defender Works V8", arī tas ir aprīkots ar 405 ZS pieclitru V8 benzīna dzinēju un astoņpakāpju ZF automātisko transmisiju. "Islay Edition", tāpat kā Works V8, 100 km/h var sasniegt 5,6 sekundēs, un tā maksimālais ātrums ir 171 km/h.

Par īpašā izlaiduma automašīnu bāzi kalpo 2012.–2016. gada "Defender". Tie ir vispusīgi atjaunoti, modernizēti un izgājuši pilnu inženiertehnisko uzlabojumu ciklu. Tiem ir uzstādīti uzlabotie "Defender" balstiekārtas mezgli, kas ietver arī jaunas atsperes un amortizatorus. Apvienojumā ar modelim specifiskiem balstiekārtas regulējumiem tie uzlabo gaitu un dinamiku uz ceļa ar cietu segumu. Labākas vadāmības nolūkā "Islay Edition" uzstādīti arī "Handling Upgrade Kit" komponenti, kuru vidū ir Works V8 bremžu diski, suporti un uzlikas, kas būtiski paaugstina bremzēšanas spēku.

Rūpīgi ar rokām montētās automašīnas ir nebijis piedāvājums sevišķi prasīgiem klientiem, kuri savai kolekcijai lūko pēc patiesi grezna, sākotnējā ražotāja vispusīgi pārveidota "Defender". "Works V8 Islay Edition" tematiskā versija tiks izlaista tikai 30 eksemplāros: 17 no tiem būs īsā garenbāze, bet 13 mašīnām donors būs septiņvietīgais "Defender 110".

Pols Barits, "Land Rover Classic" direktors, sacīja: "2023. gadā mēs svinam "Land Rover" 75. gadskārtu. Spensers Vilkss un Ailejas sala ir svarīga mūsu vēstures daļa, un "Works V8 Islay Edition" ir teicams veids, kā nosvinēt nozīmīgo jubileju. Tajā var sajust Ailejas salas vēsturi un brīnumaino dabu, un tas lieliski sasaucas ar kādu īpašu mūsu kolekcijas auto - Spensera Vilksa "Series IIa". Pateicoties autentiskumam, modernajai inženierijai, kā arī mūsu meistarīgo inženieru un tehniķu smalkajam izpildījumam, šo "Defender" vislabāk pratīs novērtēt mūsu prasīgākie klienti, kuri meklē vislabāko "Land Rover" vēstures iemiesojumu."

Foto: "Land Rover Defender Works V8 Islay Edition"

Ārējais dizains, kas nenoveco

"Works V8 Islay Edition" virsbūvei izvēlēts "Heritage Grey" tonis, kas asociējas ar Vilksa gaiši pelēko "Defender". Tāpat tam ir kontrastējošas krāsas jumts un augstas izturības tērauda diski kaļķakmens krāsā. "Heritage Grey" tonis izmantots arī riteņu arkās, tāpēc īpašās sērijas modelis izskatās vēl izsmalcinātāk.

Unikāla atpazīšanas zīme sānos ir plāksnīte ar uzrakstu GXC 639C - Vilksa "Defender Series IIa" reģistrācijas numuru, kas atgādina par šīs tematiskās versijas izcelsmi. Un, tāpat kā iepriekšējiem Works V8 sērijas "Defender", arī "Islay Edition" ir mūsdienīgi uzlabojumi, piemēram, LED priekšējās gaismas labākai redzamībai.

Autentisks interjers

"Classic Defender Works V8 Islay Edition" interjers ir vieta, kur atdzīvojas automašīnas saikne ar "Land Rover" saknēm Ailejas salā.

Premium sēdekļu, durvju, griestu un priekšējā paneļa apdarē izmantota īpaši augstvērtīga melni brūna Vindzoras āda. Viduskonsolē un ap klasisko informācijas un izklaides sistēmu, kurā ir tādas modernas funkcijas kā satelītnavigācija, DAB radio un "Bluetooth", virsmas ir virsbūves krāsā. Tā paša "Heritage Grey" toņa dekoratīvie elementi redzami arī pie ātrumpārslēga, kam ir pistoles roktura forma, bet līdzās pārslēgam piestiprināta plāksnīte ar stāstu par "Land Rover" nosaukuma rašanos.

Papildus tam uz stūres un sēdekļu galvas balstiem ir reljefi vēsturiskā "Land Rover" logotipi, bet uz grīdas ir mīksti paklājiņi, kas klasiskajam "Defender" gan nav raksturīgi, taču šajā gadījumā piešķir mašīnai greznību.

Īpašās sērijas salonā atrodamas daudz un dažādas detaļas, kuru izcelsme meklējama Ailejas salā. Sēdekļu plecu zona, centrālais rokbalsts, saulessargi un daļēji arī durvju paneļi ir apšūti ir augstākās

kvalitātes tvīdu, kas austs Ailejas uzņēmumā "Islay Woolen Mill". Tas kopā ar citām interjera detaļām veido unikālu saikni ar salu un tās vietu "Defender" vēsturē.

Arī sīklietu kastīte zem priekšējā rokbalsta atgādina par šī auto izcelsmi, jo tajā ir izņemama Amerikas valrieksta lādīte ar slavenās "Kilchoman" viskija darītavas ozolkoka mucas fragmentu. Kastītes centrā ir unikāls 110 mm koka aplis, kas imitē viskija mucas vāciņu, bet uzraksts autentiskā šriftā ir apliecinājums tam, ka katrs auto ir unikāls. Lādīti var ērti izņemt, paceļot aiz divām ādas cilpām tās malās. Ozolkoks izmantots arī kravas nodalījuma grīdā. Glīti nostrādātais un izturīgais grīdas elements atbilst tiem pašiem kvalitātes un inženierijas standartiem, ar kādiem tiek izgatavoti jaunākie "Range Rover". Koka šķiedru motīvs redzams arī mašīnas pulksteņa ciparnīcā.

"Land Rover Defender Works V8 Islay Edition" aptuvenā sākuma cena ir 262 000 eiro par modeli 90 ar īso garenbāzi, savukārt auto ar 110 virsbūvi maksā no 279 000 eiro.

Uz augšu