Šodienas redaktors:
Vita Daukste-Goba

"Tesla" īpašnieks brīdina par vairākiem faktoriem, kam būtu jāpievērš uzmanība (3)

Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: The Bold Bureau/Shutterstock

Aprīlī "Tesla" auto īpašnieks Raiens Šeltons devās aptuveni 2000 kilometru garā izbraucienā savā "Model S". Viņš nenovērtēja vides faktoru ietekmi uz akumulatora stāvokli, vēsta portāls "Insider".

Raiens Šeltons savu "Teslu" iegādājās pirms gada, taču līdz šī gada aprīlim nebija ar to devies garāka izbraucienā.

27 gadus vecais uzņēmējs vēlējās apmeklēt nepilnu 40 metru augsto Bērnija ūdenskritumu Makartura-Bērnija ūdenskrituma memoriālajā parkā Šastas apgabalā, Kalifornijā.

8. aprīlī viņš kopā ar partneri nolēma braukt līdz ūdenskritumam ar savu 2017. gada "Tesla Model S". Pilnībā apzinoties, ka braucienam ar "Tesla" automobili būs nepieciešama zināma plānošana, Šeltons apzināja uzlādes punktus.

Jo tālāk no pilsētas, jo grūtāk bija atrast "Tesla" uzlādes vietas. Viņš teica, ka bija nepieciešamas 17 stundas, lai nokļūtu līdz Bērnija ūdenskritumam, izbraucot apmēram pulksten 15. un ierodoties nākamajā dienā ap pulksten 7.

"Es biju patiesi satraukts," Šeltons sacīja medijam "Insider", atsaucoties uz brīdi, kad brauca garām vietai, kur atradās pēdējais lādētājs pirms galapunkta. Tuvākie uzlādes punkti atradās 75 minūšu brauciena attālumā abos virzienos.

Šeltona brauciens prasīja ilgāku laiku kalnainā reljefa dēļ.

"Es braucu cauri kanjoniem, nācās braukt ļoti, ļoti augstos kalnos – augšā un lejā, augšā un lejā, augšā un lejā," viņš teica. "Tādēļ burtiski vajadzēja izlietot apmēram 30% no mana akumulatora, lai no kempinga tiktu pie lādētāja."

Šeltons piebilda: "Nakšņojot galapunkta kempingā, es izmantoju transportlīdzekļa "camp mode" sistēmu."

"Camp mode" atvieglo gulēšanu automašīnā, regulējot temperatūru un gaisa plūsmu.

"Es to izmantoju apmēram astoņas stundas, un akumulators zaudēja 20% no uzlādes," viņš teica.

"Terrain" un "camp mode" režīmi piespieda Šeltonu divas reizes uzlādēt savu "Teslu", kas katru reizi prasīja trīs stundas.

"Braucot ar "terrain" un "camp mode" režīmu, es burtiski nevarēju saglabāt enerģijas krājumus, tāpēc man bija jāturpina doties uz šo lādētāju reizi dienā divas dienas pēc kārtas," sacīja Šeltons.

"Jo tālāk jūs esat no pilsētas, jo lielāka iespēja, ka jūsu ceļošanas pieredze būs vairāk negatīva vai arī būs mazāk patīkama," sacīja Šeltons.

Viņš piebilda, ka atpakaļceļš ilga tikai 12 stundas, jo lādētāji bija pieejami biežāk: "Man nebija nepieciešams uzlādēt automašīnu līdz 100%, jo es varēju daudz vieglāk tikt pie nākamā lādētāja."

Šeltons iesaka elektrisko transportlīdzekļu vadītājiem būt zinošiem par "lādēšanas līkni". Ja jums ir jāpārliecinās, ka automašīnas baterija ir 100% pilna, vai arī jūs uztraucaties par to, kur būs nākamā uzlādes stacija, jūsu ceļojums būs garāks un mazāk patīkams.

Šeltons arī atklāja, ka viņam gadījās nedaudz sastrīdēties ar citu vadītāju, kurš, pēc viņa teiktā, bija ielēcis viņam priekšā rindā pie viena uzlādes punkta. "Šādām situācijām nav pamācības," viņš piebilda.

Neskatoties uz ķibelēm, Šeltons saka, ka esot bijis "ļoti jautrs ceļojums".

Uz augšu