Turklāt Bībelē minēts, ka plūdu laikā Noass bija 600 gadu vecs. Zināms, ka cilvēki tik ilgi nemēdz dzīvot. Jāņem arī vērā, ka divu dzīvnieku no katras sugas nebūtu gana, lai izveidotu dzīvotspējīgas dzīvnieku populācijas. Vienkārši trūktu ģenētiskās dažādības. Un kā gan visi dzīvnieki nonāktu līdz glābjošajam šķirstam? Pingvīni diez vai spētu atšļūkt no Antarktīdas līdz Tuvajiem Austrumiem.
Vēstures avoti liecina, ka Noasa stāsts Vecajā Derībā ir senāku stāstu interpretācija. Tas, visticamāk, ir alegorisks, nevis burtisks notikumu atstāsts. Vēsturnieks Ira Spars stāsta, ka stāsti Vecajā Derībā, kas pierakstīti starp 800. un 500. gadu pirms mūsu ēras, ir radušies vēl senāk - kā mutvārdu daiļrade.
Citā reliģiskajā literatūrā, piemēram, Korānā, Noasa plūdu stāsts ir nedaudz citādāks. Tomēr stāsti par baisiem plūdiem rodami jau mezopotāmiešu tekstos.
“Kurš zina, cik tālu pagātnē šie stāsti aizsniedzas,” teica Spars.
Ja vispasaules plūdu vietā mēs apsveram reģionālus plūdus, tad viss kļūst iespējamāks. Montgomerijs skaidroja, ka varēja izcelties pamatīgāki plūdi, kas iedvesmoja Noasa stāstu.
Piemēram, 1990. gadu beigās okeanogrāfi Viljams Raiens un Valters Pitmens izvirzīja hipotēzi, ka pirms aptuveni 7500 gadu Vidusjūra sāka ieplūst toreiz izolētajā Melnajā jūrā, tās apkārtnē izraisot milzīgus plūdus. Iespējams, tieši šie plūdi ir pamatā Noasa grēku plūdiem.
“Tas varēja būt graujošs notikums, kad applūda tur dzīvojošajiem cilvēkiem visa zināmā pasaule. Notikums varēja kļūt par sēklu Noasa stāstiem,” stāstīja Montgomerijs.
2009. gada pētījumā, kas publicēts zinātniskajā žurnālā “Quaternary Science Reviews”, gan spriests par to, ka plūdi bijuši mazāki, nekā uzskata augstākminētie okeanogrāfi. Tie varbūt pat nenotika.
Lai nu kā, diskusijas par to, kas ir Noasa grēku plūdu pamatā, joprojām notiek. Kamēr mēs neesam atraduši ģeoloģiskos pierādījumus par vispasaules plūdu eksistenci, izbaudīsim Bībeli kā brīnišķīgu kultūrvēsturisku lasāmo, ko interpretēt var plaši, plaši.