FOTO Ceriņu ģimenes pieredze, ikdienā pārvietojoties ar 100% elektrisko "Nissan ARIYA" (3)

Foto: Toms Svilāns

Kā saka ražotājs, "Nissan ARIYA" ir kas vairāk nekā tikai 100% elektrisks kupejas krosovers - tas ir "Nissan" inteliģentās mobilitātes vispilnīgākais iemiesojums. Kādas ir cilvēku, kas ikdienā ar to pārvietojas, atsauksmes, to noskaidrojām sarunā ar TV personībām Leldi un Aivi Ceriņiem, kas ar "Nissan ARIYA" brauc jau kopš šī gada janvāra.

Iepazīšanās un iespaidi

Ceriņu ģimene pirmo reizi ar "Nissan ARIYA" satikās vienā no vadītajiem pasākumiem, kur notika pirmie publiskie testa braucieni.

Pirmais iespaids esot bijis ļoti labs, jo auto izskatījies labi gan vizuāli, gan funkcionāli. Pirmā lieta, kas Ceriņu ģimenei iekrita acīs, - skaistās eksterjera un interjera līnijas.

Tagad, pēc vairāk nekā četru mēnešu ikdienas lietošanas, Lelde un Aivis viennozīmīgi atbild - mašīna sevi apliecina lieliski. "Raugoties no uzticamības viedokļa, tā nav pievīlusi. Komforts, klīrensa augstums, tehnoloģiskais nodrošinājums utt. Vizuāli mašīna izskatās pat mazāka, nekā tā ir sajūtu ziņā un reālajā ietilpībā."

Tā kā Ceriņi ikdienā pārvietojas kopā ar diviem maziem bērniem, viņi var apliecināt – ietilpība ir ļoti laba.

"Brīvdienu izbraucienos gan sanāk vairāk uzspēlēt mantu "tetri", lai viss saietu, taču ģimene ir secinājusi, ka šī automašīna viņiem ir iemācījusi racionālāku pieeju mantu ziņā, nevis vadīties pēc "gan jau tas varētu noderēt, tāpēc paņemsim līdzi".

Aivis izceļ arī automašīnas jaudu: "Pāri visam ir dinamika, ko sniedz elektroauto. Jaudīgie sporta autiņi ir "nokožami" pie jebkura luksofora izaicinājuma."

Braukšanas komforts

Ceriņi norāda, ka viņu ģimenē automašīnas komforts ir viena no augstākajām prioritātēm, jo ģimenei sanāk gana daudz laika pavadīt auto, īpaši nakts stundās pēc pasākumu vadīšanas.

"ARIYA" sēdekļi ir ērti, praktiski, pielāgojami dažādos virzienos. Aivim visvairāk patīk dažādi "gadžeti" mašīnās. Viņš bieži pilsētvidē izmanto adaptīvo kruīzkontroli, ko "Nissan ARIYA" nodrošina "ProPILOT Assist" sistēma, apvienojot inteliģento kruīza kontroli, savas braukšanas joslas saglabāšanas palīgsistēmu un satiksmes sastrēgumu "pilota" sistēmu.

Vēl viena "fīča", kas Ceriņu ģimenei patīk, ir "Nissan" unikālā "e-Pedal" tehnoloģija. Šī tehnoloģija ļauj braukt, izmantojot tikai akseleratora pedāli, ko atlaižot auto bremzē.

Līdzīgs princips ir ūdensmotociklam. Kā atlaid gāzi, tā berzes rezultātā bremzē. "ARIYA" vēl paspēj reģenerēt enerģiju, ko novirzīt atpakaļ uz akumulatoru," stāsta Aivis.

Kādi ir iespaidi, salīdzinot ar auto, kuram ir iekšdedzes dzinējs?

Ceriņu ģimene stāsta, ka bija gana daudz braukuši ar elektroauto, bet tas noticis vairāk īstermiņā, ne ilgāk par nedēļu. Aivis esot sapņojis par vienu pasaules kulta elektroautomašīnu no ASV, bet pēc nobrauktas nedēļas Latvijā ar šo auto tā pazudusi no simpātiju klades.

Ģimenes ieskatā būtiskākā atšķirība ir degvielas uzpildes staciju apmeklēšana jeb, pareizāk sakot, neapmeklēšana.

"Neesam lējuši degvielu jau kopš janvāra. Našķu pauzes neskaitām. Tas ir ļoti, ļoti patīkami. Uzstādījām arī paši savu elektroauto uzlādes staciju daudzdzīvokļu mājas pagalmā. Tas nav nekāds "kosmoss" un ir izdarāms. Ar "ARIYA" katru rītu izbraucam no mājas ar "pilnu bāku"."

Galvenie plusi šim auto, ja to lieto ģimene

Ceriņu ģimene skaidro, ka ietilpības ziņā absolūti pietiek ar diviem bērniem. Ja tiešām ir vajadzība pēc vairāk mantu pārvadāšanas, tad vienmēr var uzlikt jumta bagāžnieku. Arī braucot ar visu ģimeni un mantām, ekonomija saglabājas. Nav tā, ka būtiski augtu enerģijas patēriņš uz kilometru.

Tā kā atļaujam mašīnā bērniem apēst kādus burkānus vai ko tamlīdzīgu, tad novērtējam ērti tīrāmo salonu. Nosacīti nieks, bet ērti ikdienā.

Foto: Ceriņu ģimenes pieredze, ikdienā pārvietojoties ar 100% elektrisko "Nissan ARIYA"

Ģimenes iespaidi par "ARIYA" sniegumu pilsētas vidē un ārpus tās

Ceriņu ģimene šobrīd pārvietojas ar "Nissan ARIYA", kas ir aprīkota ar mazāko no divām pieejamajām akumulatora versijām – 63 kWh. Vēl "ARIYA" ir pieejama ar 87 kWh akumulatoru, gan priekšpiedziņas, gan pilnpiedziņas versijā, piedāvājot līdz pat 536 km ar vienu uzlādes reizi nobraucamo attālumu.

Balstoties uz savu pieredzi, Lelde un Aivis uzskata, ka viņu rīcībā esošā "ARIYA" ir vairāk pilsētas un piepilsētas auto. "Tas attiecas uz priekšpiedziņu. Jaudīgajā "e-4ORCE" pilnpiedziņas versijā "ARIYA" var pievarēt ļoti stāvas kāpas un meža ceļus. Vēl nesen ar auto "spečuku" Normundu Avotiņu testējām to Ulbrokas mežos. Atbilst patiesībai."​

Pilsētā mašīna jūtas kā zivs ūdeni – dinamika, gana labs apgriešanās rādiuss, ekonomija, paaugstinātais klīrenss ļauj neuztraukties par apmalēm, novietojot to stāvvietās. Un, protams, bezmaksas stāvvietas un sabiedriskā transporta joslu izmantošanas iespēja.

Aivis norāda, ka tādas lietas patiesi var novērtēt tikai tad, kad ir iespēja tās izmantot, kā tas ir, braucot ar elektrisku auto. "Tikpat kā esmu aizmirsis atlaižu kartes degvielas uzpildes stacijās, tāpat arī stāvvietu apmaksas aplikācijas!"

Vai ieteiktu šo automašīnu iegādāties arī citiem?

Ceriņu ģimene uzsver: "Pirmkārt, katram pašam ir jāsaprot, vai viņš grib mašīnai atvēlēt ap 50 000 eiro. Kā mēs zinām, elektroauto nav lēts prieks startā, arī summējot atbalstu un uzlādes stacijas izveidi un tam līdzīgas lietas."

Jāpiemin gan, ka "Nissan" elektroauto klāstā ir ne tikai "Premium" klases "ARIYA", bet arī labi zināmais un populārais "LEAF", kura cena ir, sākot no mazliet vairāk kā 30 tūkstošiem eiro.

Savukārt ekspluatācijā elektroauto ir ļoti lēti un ekonomiski. Piemēram, no Rīgas centra līdz Ludzai aizvedu ģimeni par aptuveni sešiem eiro, izcila ekonomija, stāsta Aivis.

Otra būtiskā lieta – vai esi gatavs kādā brīdī kalpot auto, nevis otrādi, kā vairumam ir pierasts. "Ar elektroauto noteikti kādā brīdī var būt braucieni, kas jāpakārto uzlādei."

Ceriņu ģimene var ieteikt "Nissan ARIYA", taču pirms tam noteikti ir jāizvērtē elektroauto atbilstība personiskajām ikdienas vajadzībām. "Tā kā publiski runājam par to, ka izmantojam elektroauto, ik pa laikam pienāk klāt kāds nepazīstams cilvēks un saka - es arī gaidu savu "ARIYA". Pilsētās šie auto parādās arvien vairāk un vairāk."

Par pašu "Nissan ARIYA"

"ARIYA" ir "Nissan" pirmais 100% elektriskais krosovers, taču "Nissan" ir vairāk nekā 70 gadu pieredze elektrisko automobiļu jomā. "Nissan" 2010. gadā laida klajā pasaulē pirmo plašražošanas elektroautomobili – "LEAF", un pasaulē ir pārdots vairāk nekā 500 000 "Nissan" elektrisko auto, to skaitam ar katru dienu pieaugot.

"Nissan ARIYA" apvieno "Nissan" zināšanas elektroauto jomā ar Japānas iedvesmotu dizainu un tradīcijām, ienesot jaunas vēsmas "Premium" līmeņa elektroauto segmentā.

"Nissan ARIYA" salonu raksturo komforts un izsmalcinātība, kur papildus tādām elegantām iezīmēm kā, piemēram, elektriski bīdāma centrālā konsole, divi 12,3 collu ekrāni un aktīvās taustes pogas, jau standarta aprīkojumā ir pieejams bagātīgs modernu tehnoloģiju klāsts, piemēram, ārkārtas bremzēšanas sistēma ar gājēju un riteņbraucēju atpazīšanas sistēmu, priekšējās sadursmes riska brīdinājuma sistēma, "aklās" zonas palīgsistēma, nejaušas braukšanas joslas maiņas novēršanas palīgsistēma u. c.

Tāpat "ARIYA" var attālināti kontrolēt (atslēgt, aizslēgt, ieslēgt klimata kontroli, sākt uzlādi un paveikt daudz ko citu), izmantojot "NissanConnect Services" viedtālruņa lietotni.

"ARIYA" ir pieejama ar 63 kWh vai 87 kWh akumulatoru, piedāvājot līdz pat 536 km ar vienu uzlādes reizi nobraucamo attālumu, un ietilpīgākā akumulatora versija ir pieejama arī ar divu elektromotoru "e-4ORCE " pilnpiedziņas sistēmu.

"ARIYA" ir 5 gadu / 100 000 km garantija un, tāpat kā citiem "Nissan" elektroautomobiļiem, tai ir arī 8 gadu / 160 000 km akumulatora kapacitātes garantija. "Nissan ARIYA" ir ieguvusi arī augstāko - 5 zvaigžņu - "Euro NCAP" un "Green NCAP" novērtējumu.

Vairāk par "Nissan ARIYA" var uzzināt šeit.

Raksts tapis sadarbībā ar "Nissan".

Uz augšu