Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

"Lexus RX 500h" - ceļā uz absolūto komfortu, neaizmirstot par azartu (1)

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no video

Viens no iecienītākajiem "Lexus" modeļiem Baltijā jau kopš deviņdesmitajiem ir vidējā izmēra krosovers RX. Jaunās paaudzes modelis ir būtiski mainījis vizuālo, bet jo īpaši saturisko pusi. RX ir kļuvis azartiskāks, jaudīgāks un īpašāks.

Piektās paaudzes "Lexus RX" Latvijā pieejams ar trim dažādām spēka iekārtām. Visi, protams, ir hibrīdi, no kuriem viens ir lādējams arī no tīkla. Raidījuma "TV Autoziņas" rīcībā ir jaudīgākā un prestižākā versija "Lexus RX500h".

Uz 2,4 litru benzīna turbodzinēja bāzes izveidotā paralēlā hibrīda sistēma attīsta pamatīgu 371 ZS jaudu un 550 Nm griezes momentu. Jaunais RX nemaz nav daudz garāks par iepriekšējo, taču tam ir garāka riteņu bāze.

Tā ne vien pagarina salonu, bet arī izmaina automašīnas proporcijas. Salonā ir jauna tipa multimediju iekārta, bet elektroniskie palīgi "Lexus RX" salonā tiecas sasniegt absolūto komfortu.

Dārgākajā "Lexus RX" elektriska piedziņa ir praktiski visam, pat aizmugurējo sēdekļu nolaišanas un pacelšanas mehānismam. Vienlaikus japāņi nav aizmirsuši par šķietami vienkāršiem, tomēr ļoti cilvēcīgiem risinājumiem.

Tā kā jaunais RX pat ASV vairs nebūs septiņvietīgs, aizmugurē nu ir vēl vairāk vietas. Sēdekļiem te ir ne vien apsilde, bet arī ventilācija. Aizmugurē ir tik ērti, ka tikai vadītājs pamanīs, ka jau pēc sešām sekundēm kopš izkustēšanās RX jau traucas ar 100 km stundā.

Par gaitas īpašībām gādā "Lexus" AVS adaptīvā balstiekārta, kas pieejama arī zemākās komplektācijās. Turpretim Direct4 pilnpiedziņa ir ekskluzīva tikai RX 500h. Jaunā "Lexus RX" sākuma cena ir 74 400 eiro, kamēr RX 500h modeļi jau pārsniedz 90 000 eiro robežu.

Plašāk "TV Autoziņas" sižetā!

Uz augšu