pārstāve pauž biedrības “Pilsēta cilvēkiem” nostāju.
Vaicāta par to, kādas ir lielās kļūdas, kas pieļautas veloceļu izveidē Rīgā, viņa norāda, ka to netrūkst. Vislielākais haoss valda Rīgas centrā, arī uz tiltiem faktiski nav neviena veloceļa - kopīgais velosipēdistu un gājēju ceļš pār Vanšu tiltu ir šaurs un bīstams. Kā sliktu piemēru Gunita min arī kādu pavisam svaigu feileri. “Ziepniekkalna veloceļā un Bolderājas veloceļā ir pazemināts un pat pārtraukts veloceļš pie katras no vairākiem desmitiem iebrauktuvju!
Nedz ietvi, nedz veloceļu nekad nedrīkst pārtraukt pie iebrauktuves. Tas padara pārvietošanos un braukšanu ar velo neērtāku, un vēl svarīgāk - bīstamu.
Autovadītājam, izbraucot no teritorijas, infrastruktūras dizains parāda, ka viņam ir priekšroka. Taču tā tas nav! Priekšroka ir gājējiem un velobraucējiem. Ja autovadītājam liek domāt, ka viņam ir priekšroka vietās, kur tās nav, - varat iedomāties, kādas situācijas tas var radīt!”
Gunitas ieskatā, lai Rīgā uzlabotu drošību gan velosipēdistiem, gan gājējiem, ir jāsašaurina auto brauktuves. “Tas mierinātu satiksmi un padarītu Rīgu drošāku visiem iedzīvotājiem, tajā skaitā autovadītājiem. Velojoslas ir fiziski jāatdala, lai uz tām nevarētu uzbraukt autotransports. Jāturpina ašāk izbūvēt veloinfrastruktūru, jo tikai retajam pie šī brīža pāris nekvalitatīvajām velojoslām darbs/māja/veikals ir izvietoti tā, lai uz tiem katru dienu būtu paveicies braukt pa veloinfrastruktūru.
Kādas ir velo negadījumu apdrošināšanas iespējas, komentē “Balcia” pārstāvis Renārs Duntavs
"Mūsu novērojumi rāda, ka iedzīvotāji visbiežāk nezina par apdrošināšanas iespējām velo negadījumiem un kāda veida riski apdrošināšanas polisē ir ietverti. Nozarē novērojam, ka klienti pie apdrošinātājiem visbiežāk vēršas gadījumos, ja ir nozagts braucamrīks, lai gan patiesībā iekļautie riski ir krietni plašāki. Tādēļ apdrošinātājiem ir svarīgi saprotamā valodā skaidrot apdrošināšanas gadījumus, tai skaitā civiltiesiskās atbildības riskus, jo jo vismaz Balcia City Combo apdrošināšanā iekļauti arī civiltiesiskās apdrošināšanas riski.
Novērojam, ka arī skrejriteņu vadītāji samērā bieži rada bojājumus citiem satiksmes dalībniekiem un viņu īpašumiem. Visbiežāk nejauši tiek aizķertas stāvošas automašīnas, tās noskrāpējot, nolaužot sānu spoguļus vai atstājot buktes. Šādos gadījumos iestājas civiltiesiskā atbildība. Tie skrejriteņu vadītāji, kuri ir apdrošinājuši savus skrejriteņus, var vērsties pie sava apdrošinātāja, jo vismaz Balcia apdrošināšanā iekļauti arī civiltiesiskās apdrošināšanas riski. Apdrošinātie par to bieži neatceras un no notikuma vietas dodas prom, neziņojot par negadījumu policijai. Tādējādi vainīgais pārkāpj ceļu satiksmes noteikumus un pakļauj sevi iespējai saņemt par to sodu."
Kādi velo negadījumi var tikt apdrošināti?
- Nelaimes gadījumi: ja braukšanas (un ne tikai) laikā ar tevi vai taviem bērniem kaut kas atgadās (kāda trauma).
- Īpašuma risks: ja kāds nozog tavu transportlīdzekli vai tas ir cietis nelaimes gadījumā un to nepieciešams salabot.
- Trešās personas civiltiesiskās atbildības risks: ja nejauši kaut kas notiek ar citiem cilvēkiem vai viņu īpašumu tevis izraisītā negadījumā.
Kā jārīkojas, ja ir noticis velo negadījums?
"Izvērtējot apdrošināšanas atlīdzību pieteikumus par velo negadījumos gūtajām traumām, “Balcia” statistika liecina, ka visbiežāk tiek traumēta galva un rokas, īpaši elkoņi. Tāpat bieži tiek nobrāzta seja, sasista galva, deguns, lūpas, žoklis, nolauzti vai izsisti priekšējie zobi. Ārstēšanas izdevumi par šādām traumām ir lieli.
Ja noticis negadījums ar velotransporta iesaisti, vispirms noteikti jāziņo par negadījumu kompetentajai iestādei (medicīnas iestādē, ja noticis nelaimes gadījums; policijā, ja notikusi zādzība, laupīšana vai ceļu satiksmes negadījums; ugunsdzēšanas un glābšanas dienestā – par ugunsgrēku; avārijas dienestā – par sprādzienu u.tml.), jāveic pasākumi, lai novērstu un samazinātu zaudējumus, jānodrošinās, lai negadījuma apstākļi un negadījumā bojātie objekti ir nofotografēti vai nofilmēti, un, tiklīdz tas ir iespējams, jāsazinās ar savu apdrošinātāju. Ja tas ir iespējams, jāiesniedz bojājumu apmēru apliecinoši pierādījumi:
- Īpašuma riska gadījumā - rēķins/tāme par iespējamo remontu vai aizvietošanu;
- Nelaimes gadījumā – izziņa no ārsta par gūto traumu.
Tas, cik ātri tiek pieņemts lēmums par atlīdzības izmaksu, atkarīgs no izvēlētā apdrošinātāja. Piemēram, “Balcia” lēmumu pieņem un nosūta ne vēlāk kā 5 (piecu) dienu laikā no dienas, kad saņemti visi dokumenti, kas ir svarīgi apdrošināšanas gadījuma iemeslu, apstākļu un seku noteikšanai un apdrošināšanas atlīdzības apmēra aprēķināšanai."