Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa
Iesūti ziņu!

Programmēšanas centralizētajā eksāmenā atrasta kļūda; VISC sākotnēji to noliedzis (3)

Dators. Ilustratīvs attēls
Dators. Ilustratīvs attēls Foto: Shutterstock

Vairākām skolām, kurās skolēni šodien tiešsaistē kārtoja augstākā līmeņa centralizēto eksāmenu programmēšanā, eksāmena norises nodrošināšana bijis "liels izaicinājums", atzina skolās.

Cēsu Valsts ģimnāzijā eksāmenu programmēšanā kārtoja 15 skolēni. Direktores vietniece izglītības jomā Karīna Rutmane pauda, ka, sākoties eksāmenam, skolēni pamanījuši kļūdu uzdevumā, par ko izglītības iestāde ziņoja Valsts izglītības satura centram (VISC).

Lai arī neilgi pēc tam vietnē parādījās ziņa, ka uzdevumā tiešām ir kļūda, sākumā VISC darbinieki ģimnāzijai atbildējuši, ka "viss ir kārtībā un kļūdas nav".

Esot bijis arī gadījums, kur sistēmas kļūdas dēļ skolēnam eksāmena daļu nācās izpildīt atkārtoti. Rezultātā skolēns laika trūkuma dēļ nav spējis izmantot paredzētos starpbrīžus. Starpgadījumi esot radījuši skolēnos satraukumu par to, kā tie ietekmēs rezultātu.

Ventspils Valsts 1. ģimnāzijā, kur eksāmenu arī kārtoja 15 vidusskolēni, aģentūrai LETA informēja, ka lielu atbalstu sniedza Ventspils Digitālā centra speciālisti. Ja šāda atbalsta nebūtu bijis, ģimnāzijā pieļauj, ka būtu bijis daudz sarežģītāk sagatavoties atbilstoši noteiktajām prasībām.

Abās ģimnāzijās tomēr novērtēja VISC Atbalsta centra sniegto palīdzību, turklāt esot bijusi atrunāta katra detaļa, tāpēc pedagogi zinājuši, ko kurā brīdī darīt. Liels atbalsts esot bijis arī izmēģinājuma eksāmens, līdz ar ko arī skolēniem bijusi lielāka izpratne par procesu, tomēr to nevarot salīdzināt ar reālo eksāmenu.

Trešdien programmēšanas eksāmenu valsts pārbaudījumu informācijas sistēmā kārtoja 423 skolēni.

VISC informēja, ka programmēšanas eksāmenā skolēnu zināšanas, izpratni un prasmes vērtēja, skolēnam darbojoties ar pamatalgoritmiem, blokshēmām, pseidokodu, skaidrojot programmēšanas jēdzienus vai veicot citus līdzīga tipa uzdevumus, kā arī izstrādājot programmatūru vai tās specifikāciju. Tāpat tika vērtēta skolēnu spēja kombinēt iegūtās zināšanas, izpratni un prasmes, risinot kompleksas problēmas, veicot atkļūdošanu, saskatot drošības riskus un tamlīdzīgi.

Tas bija pirmais augstākā līmeņa eksāmens tiešsaistē. Šajā mācību gadā tiešsaistē plānots kārtot vēl divus augstākā līmeņa eksāmenus - ģeogrāfijā, kā arī kultūrā un mākslā.

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu