Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

500 miljoniem sieviešu pasaulē nav pieejama menstruālā aizsardzība

Foto: Publicitātes foto

Menstruālās higiēnas dienas priekšvakarā (kuru atzīmē 28. maijā), tiek aktualizēts jautājumu par menstruācijām, lai lauztu valdošos aizspriedumus. Modes uzņēmums arī nolēmis, ka daļa no pārdošanas ieņēmumiem tiks izmantota, lai veicinātu zināšanas par menstruācijām un piedāvātu apmācības par sieviešu higiēnu.

Fakti par menstruācijām un sieviešu higiēnu pasaulē:

  • Tradīcijas un mīti aizēno un ierobežo sieviešu mobilitāti. Miljoniem meiteņu dzīve ir ierobežota, un ir pat tādi gadījumi, kad meitenēm menstruāciju laikā liedz pieskarties ēdienam vai pat atrasties virtuvē.
  • Katrai trešajai sievietei pasaulē nav piekļuves tualetei.
  • Slimības, kas saistītas ar netīru ūdeni un drošu tualešu trūkumu, ir piektie lielākie globālie sieviešu slepkavas.
  • Kopumā tiek lēsts, ka aptuveni 500 miljoniem sieviešu un meiteņu pasaulē nav pieejama menstruālā aizsardzība.
  • 88 procentiem pasaules meiteņu un sieviešu menstruāciju laikā nav pieejamas drošas un higiēniskas menstruālās paketes, bet  to vietā viņas ir spiestas lietot lupatas, zāli, pelnus, tualetes papīru, dzīvnieku ādas vai vecās menstruālās paketes, kuras viņas mēģina izmazgāt.

Lindex atlikušajā 2023. gadā 2% no modes uzņēmuma Femtech zīmola Female Engineering menstruāciju biksīšu pārdošanas ieņēmumiem, ziedos organizācijai WaterAid. Tādā veidā mēs cīnāmies ar menstruācijām nepieciešamo produktu trūkumu un veicinām izglītošanos par sieviešu higiēnu. Kopumā tiek lēsts, ka varētu atbalstīt WaterAid darbu ar aptuveni 1 miljonu Zviedrijas kronu. Tā atbalsts varētu sniegt iespēju 5000 cilvēkiem piekļūt tīram ūdenim vai apmācīt ap 1300 skolas klašu par menstruālo higiēnu.

“Menstruālā higiēnas diena mums ir svarīga, jo sieviete un viņas vajadzības ir visa mūsu darba pamatā.

Spēja atklāti runāt par kaut ko tik dabisku kā menstruācijas ir ļoti svarīga, lai atbrīvotos no aizspriedumiem.

Mēs vēlamies, lai visas sievietes katru mēneša dienu justos pārliecinātas un neļautu menstruācijām atturēt viņas no pilna sava potenciāla realizēšanas. Aktualizējot šo svarīgo tēmu un ziedojot daļu no mūsu zīmola Female Engineering pārdotajām menstruāciju biksītēm, mēs panākam izmaiņas. Sadarbība ar WaterAid ir piemērs tam, kā mēs aktīvi strādājam ar Lindex augstāko mērķi — iedvesmot un iedrošināt sievietes visā pasaulē”, stāsta Lindex vadītāja Suzanne Enboge (Susanne Ehnbåge).

Lai gan menstruācijas skar pusi pasaules iedzīvotāju, tā ir pretrunīga tēma, kauna ieskauta. Pateicoties stratēģiskajai partnerībai ar WaterAid, modes uzņēmums strādā, lai veicinātu zināšanas par menstruācijām, lauztu aizspriedumus un liktu valdībām, varas iestādēm un uzņēmumiem ieguldīt izglītībā, menstruālās aizsardzības, ūdens un tualešu pieejamībā.

“Lindex centieni ar Female Engineering starpniecību ir lielisks piemērs tam, kā uzņēmumi var sniegt ieguldījumu, lai pievērstu uzmanību tiesībām uz menstruālo veselību. Mēs esam ļoti priecīgi un pateicīgi par mūsu partnerību ar Lindex un viņu nozīmīgo apņemšanos attiecībā uz sieviešu veselību un labklājību”, saka organizācijas WaterAid vadītāja Anna Nilsdotera (Anna Nilsdotter).

Par Female Engineering

2022. gadā Lindex laida klajā savu Femtech zīmolu Female Engineering, kas izstrādā inovatīvus un ilgtspējīgus produktus, lai apmierinātu sieviešu vajadzības dažādos dzīves posmos, piemēram, menstruāciju laikā. Female Engineering menstruāciju biksīšu pamatā ir Engineered Leak Tech™ — patentēta tehnoloģija, kas liek biksīšu trim slāņiem absorbēt menstruālās asinis, novērst noplūdes un kontrolēt aromātu un mitrumu. Zīmola produkti ir radīti, ņemot vērā Lindex apakšveļas ekspertu un zinātnieku, audumu speciālistu un produktu un materiālu novatoru izpētes un attīstības darbu vairāku gadu garumā.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu